Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Žlté, hnedé, alebo zelené? Poradíme, kedy jesť banány a ktorá farba je najzdravšia

reklama:
Žlté, hnedé, alebo zelené?
Žlté, hnedé, alebo zelené? Poradíme, kedy jesť banány a ktorá farba je najzdravšiaFoto: Ilustračné www.gettyimages.com

Banány milujeme z mnohých dôvodov. Toto tropické ovocie nám skrátka chutí a vzhľadom na vysoký obsah vitamínov a minerálov blahodárne pôsobí na naše zdravie. Preferujete banány zelené, žlté alebo hnedé? Možno vás prekvapí, že každá z farieb banánu prináša jedinečné zdravotné výhody.

Prečo sú banány zdravé?

Banány patria k najzdravším druhom ovocia. Tieto tropické plody sú totiž bohaté na vlákninu a bielkoviny. Tiež v nich nájdete vysoké množstvo vitamínov B6 a C a minerálnych látok, ku ktorým patrí draslík, horčík, meď a mangán. Banány neobsahujú prakticky žiadny tuk. Sú však významným zdrojom prírodnej glukózy, a tak vášmu mozgu, srdcu a svalom dodajú rýchlu energiu. Zaujíma vás, či by ste mali jesť zelené, žlté alebo hnedé banány? Každá z týchto farieb banánu má pre vás množstvo ďalších zdravotných výhod.

Zelené banány majú nízky glykemický index

Zelené a menej zrelé banány sú vhodné pre všetkých, ktorí sa snažia udržať hladinu cukru v krvi pod kontrolou. Zelené banány sú totiž bohaté na pektín a majú vyšší obsah škrobov, tieto látky držia hladinu cukru v krvi po jedle na uzde, pretože zaisťujú, že zelené banány majú nízky glykemický index. Ako banány postupne dozrievajú a žltnú, škroby sa v nich menia na cukry. Okrem toho, že zelené banány obsahujú vysoké množstvo škrobu a pektínu, sú tiež bohaté na vlákninu. Práve táto kombinácia vám po ich konzumácii dodá pocit plnosti a zníži chuť do jedla, čo oceníte zvlášť pri chudnutí. Kombinácia látok v zelených banánoch má taktiež probiotický účinok, a tak blahodárne ovplyvňuje trávenie.

zelené banány
zelené banánywww.gettyimages.com

Žlté banány. Preferujete celé žlté, alebo žlté s hnedými škvrnami?

Nadáte dopustiť na banány, ktorých šupka je sýto žltá bez akýchkoľvek škvrniek? V tejto fáze zrenia sú banány chutnejšie a sladšie ako tie zelené. Zatiaľ čo hladina škrobu v žltých banánoch klesá, v týchto plodoch sa zvyšuje množstvo antioxidantov, ktoré chránia telo pred nebezpečnými voľnými radikálmi. Tieto antioxidanty (vrátane dopamínu) znižujú riziko srdcových chorôb a degeneratívnych ochorení.

žlté banány
žlté banánywww.gettyimages.com

A čo keď si pochutnávate na žltom banáne s hnedými škvrnami? Tento banán je už zrelší a sladší, stále je však bohatý na výrazné množstvo antioxidantov. Zaujímavosťou je, že táto fáza zrenia banánu patrí všeobecne k tým chuťovo najobľúbenejším.

Hnedé banány. Ideálne ako prísada do múčnikov

V prípade hnedých a mäkkých banánov si väčšina z nás myslí, že tieto plody majú už to najlepšie za sebou. Táto fáza zrenia banánov obsahuje najviac cukrov, preto by sa mäkkým a hnedým banánom mali vyhýbať diabetici alebo ľudia, ktorí si musia strážiť hladinu cukru v krvi. Aj hnedé banány však majú zdravotné výhody. Obsahujú totiž látku tryptofán, ktorá dokáže znižovať stres a úzkosť. V hnedých banánoch tiež nájdete živiny, ktoré podporujú zdravie kostí a svalov.

hnedé banány
hnedé banánywww.gettyimages.com
reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

66041617_10214129279537987_1873331762327715840_n.jpg
Autor Dátum 7. apríla 2022

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.