Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zahrejte si bylinkami organizmus

reklama:

Tie so zahrievacím účinkom by sme mali teraz používať častejšie

Zázvor

Jednoznačne najznámejšou bylinkou, ktorá zahrieva, je zázvor. Používajte čerstvý, sušený alebo kandizovaný. Zo zázvoru nás najviac zahreje čaj- kúsok koreňa zázvoru nahrubo nastrúhame, zalejeme 250 ml vriacej vody, necháme 10 minút lúhovať, precedíme a osladíme medom.

Ginger tea.jpg

Škorica

Obľúbené vianočné korenie má tiež zahrievacie účinky. Či už ju použijete do teplých nápojov  alebo do jedál (jogurt), vždy vás zahreje a navyše pôsobí aj na prehriatie studených rúk.

Lipa

Pre zahriatie organizmu a vyvolanie potenia (najmä na začiatku chrípky alebo iného vírusového ochorenia) si pripravte kúpeľ z lipy. Hrsť lipových kvetov aj s listami zalejte litrom vriacej vody a nechajte 15 minút lúhovať. Sceďte a vlejte do teplej vody vo vani – teplota kúpeľa by nemala presiahnuť 38 ° C. Celú procedúru je najlepšie vykonať večer pred spaním a po kúpeli rovno ľahnúť do postele.

Lime blossom 55863_1920.jpg

Materina dúška a harmanček

Obe bylinky sú zahrievacie a spoločne  vytvoria lahodný čaj pre zahriatie v dokonalej harmónii. 1 lyžičku sušených kvetov rumančeka a 1 lyžičku sušenej vňate materinej dúšky zalejte šálkou vriacej vody, nechajte 10-15 minút lúhovať a môžeme osladiť medom. Pite 1-2x denne, avšak pozor: materina dúška by sa nemala konzumovať dlhodobo.

Chamomile tea before bed.jpg

Čierny bez

Čaj z kvetov čiernej bazy zahreje pri prechladnutí, chrípke i zimnici. Lyžicu sušených kvetov zalejte 250 ml vriacej vody, nechajte 15 minút lúhovať, sceďte a pite pri ťažkostiach až 3x denne.

Potraviny, ktoré zahrejú

A ak vám zoznam byliniek nestačí, môžete siahnuť ešte po zahrievacích potravinách. Sú to predovšetkým: teplé nápoje, teplé polievky, ryby, mäso, vnútornosti, varená zelenina, sušené ovocie, semená (mak, sezam), ryža, proso, pohánka, sója, ovsené vločky, vajcia, kakao, káva, červené víno a z korenia korenie, chilli a karí.

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 27. decembra 2017

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...