Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zadržiava vaše telo vodu? Stačí urobiť tieto zmeny a kilá pôjdu dole

reklama:

Nadmerné zadržiavanie vody v tele môže súvisieť napríklad s ochorením obličiek. Väčšina žien však zadržiavaním vody trpí iba v malej miere, a to v období pred menštruáciou, počas tehotenstva alebo najmä dôsledkom úplne zbytočných chýb pri stravovaní…

Majte zavodňovanie pod kontrolou a predchádzajte mu týmito jednoduchými trikmi. Možno vás niektoré prekvapí to, ako voda v tele výrazne ovplyvní to, ako sa denne cítite. Vaša váha totiž môže klesnúť až o dva kilogramy!

1. Znížte príjem soli

Soľ je tvorená sodíkom a chloridom. Sodík sa viaže na vodu v tele a pomáha udržiavať rovnováhu tekutín vnútri aj mimo buniek. Ak často konzumujete jedlá, ktoré obsahujú veľké množstvo soli, vaše telo bude vodu zadržiavať. Obzvlášť spracované potraviny majú obsah sodíka naozaj vysoký. Mali by ste sa tak vyhnúť nezdravým instantným potravinám a nemala by ste konzumovať príliš konzervovaných jedál.

2. Dopĺňajte horčík

Horčík, čiže magnézium, patrí medzi dôležité minerály. Podieľa sa na viac ako tristo enzymatických reakciách, ktoré udržujú správne fungovanie tela. Zvýšenie príjmu horčíka tiež prispieva k zníženiu retencie vody. Podľa jednej štúdie 200 mg horčíka denne znižuje retenciu vody u žien s predmenštruačným syndrómom. Tieto pozitívne výsledky potvrdilo aj niekoľko ďalších štúdií. Medzi hodnotné zdroje horčíka patria orechy, celé zrná, horká čokoláda a listová zelenina. Magnézium však môžete zaradiť aj ako doplnok stravy.

3. Zamerajte sa na vitamín B6

Vitamín B6 je spoločné označenie hneď pre tri zlúčeniny. Tie sú dôležité pre tvorbu červených krviniek a slúži pri mnohých ďalších procesoch v tele, ako je premena zásobných cukrov v pečeni a svaloch na energiu. V predmenštruačným období u žien má tento vitamín dokonca pozitívny vplyv aj na retenciu vody. Zaraďujte do jedálnička banány, zemiaky, vlašské orechy, mäso, ryby, vajcia, fazuľa a celozrnné výrobky. Okrem toho, že sa vyhnete slabosti, podráždenie a nepríjemným kožným prejavom, vaše telo nebude zadržiavať nadmerné množstvo vody.

4. Jedzte potraviny bohaté na draslík

Draslík je minerál, ktorý slúži hneď k niekoľkým dôležitým funkciám v tele. Dokonca pomáha vysielať elektrické signály, ktoré udržujú telo v chode. Prospieva tiež zdravie srdca a ovplyvňuje retenciu vody, a to hneď dvoma spôsobmi. Aktívne znižuje hladinu sodíka a zároveň zvyšuje produkciu moču. Uistite sa, že váš jedálniček obsahuje počas dňa potraviny bohaté na obsah draslíka. Medzi tie patrí banány, avokádo, sladké zemiaky, špenát, melón, fazuľa, tekvica, ale aj kokosová voda.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

66041617_10214129279537987_1873331762327715840_n.jpg
Autor Dátum 25. mája 2021

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.