Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Viete, ktoré potraviny nadúvajú?

reklama:

Plynatosť a nadúvanie sa neobjavuje len tak. ..

Väčšinou za neho môžu potraviny, intolerancia, alergie alebo nejaký zdravotný problém. Najčastejšie sú to potraviny, ktoré všeobecne nadúvajú.

Flatulence_remedies.jpg

Viete, ktoré to sú?

Strukoviny
U strukovín (fazuľa, šošovica, hrach, sójové bôby) to pozná asi každý. Pri trávení baktérie produkujú plyny, ktoré nadúvajú. Strukoviny obsahujú bielkoviny, vlákninu a cenné látky, preto nemá zmysel ich vyradiť zo stravy.

Zlepšiť ich trávenie pomôže namočenie na niekoľko hodín vopred, zliatie a výmena vody, varenie s korením, ich pomalá konzumácia alebo rozmixovanie. Veľký vplyv má na ne dôsledné rozhryzenie. Pri pravidelnej konzumácii si organizmus zvykne a plynatosť vás nebude trápiť

Vlakna.jpg

Sýtené nápoje
Perlivé i jemne perlivé nápoje obsahujú bublinky, ktoré môžu spôsobiť nadúvanie. Väčšinou sa to neprejaví po pol litri tekutín, ale až po dlhšej dobe (napr. Pitím perlivých nápojov celý deň, dva alebo tri dni). Riešením je, aby ste si vyberali neperlivé nápoje .

Niektoré ovocie
Slivky , jablká, hrušky alebo exotické ovocie patrí k ovociu, ktoré môže spôsobiť nadúvanie. Obsahujú vlákninu, fruktózu a sorbitol. Opäť je nutné ich poriadne rozhrýzť a nemiešať s ďalšími potravinami. Pravidelná konzumácia je lepšia ako sporadická konzumácia, u ktorej nie je naše telo na ne zvyknuté.

Kysnuté jedlá
Knedle, koláče alebo buchty robia v črevách paseku kvôli tráveniu väčšieho množstva cukru, droždia a múky. Najhoršie je jesť ich čerstvé a ešte skoro teplé. V mnohých prípadoch nevadí jesť sladké pečivo, ktoré je deň staré, toľko totiž nedráždi.

Slané pokrmy
Aj tie niekedy môžu za nadúvanie. V takom prípade pite veľa tekutín, aby ste predišli nadúvaniu a zbavili sa soli v tele.

Kapustová zelenina
Brokolica, kapusta, kel, karfiol aj kaleráb patria medzi problémové potraviny, vďaka ktorým je brucho nafúknuté. Môže za to rafinóza, ktorá je trávená až v hrubom čreve a produkujú sa pri trávení plyny.

Znížiť nadúvanosť kapustovitej zeleniny ide varením, kedy sa táto zelenina stáva stráviteľnejšou. Taktiež pomáha jej častejšia konzumácia, zažívací systém sa stane odolnejším a zvykne si na ňu.

Sladkosti a sladké pokrmy
Cukor, ktorý sa nachádza v sladkostiach a sladkých pokrmoch, spôsobuje množenie kvasiniek. Dochádza ku premnoženiu kvasiniek v črevách a tie pri trávení produkujú plyny. Obmedzte konzumáciu cukru a dajte si miesto neho niečo kvalitného a zdravého.

Mliečne výrobky
Pozorujete na sebe, že vás často nadúva mlieko a niektoré mliečne výrobky? To sa často deje, ak máte intoleranciu laktózy (mliečny cukor). V črevách nie je možné stráviť laktózu kvôli chýbajúcemu enzýmu laktáza. Okrem nadúvania sa môže objaviť hnačka a bolesti brucha. Riešením je nejesť potraviny s laktózou alebo vziať si pilulku pri intolerancii laktózy .

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 16. mája 2019

Odporúčané články

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.