Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Viete koľko vody vypiť za celý deň?

reklama:

Bez vody by sme neprežili

Voda
www.gettyimages.com

V priebehu dňa ľudský organizmus vylúči približne 2,5 litra vody, a to nielen močom, ale aj stolicou, a v neposlednom rade aj dýchaním. Je preto dôležité, aby sme vodu vhodným spôsobom zase doplnili.

Začnite deň pohárom vody

Ako ideálny začiatok dňa sa odporúča vypiť ráno pohár vody. Doplní tým organizmus, ktorý počas noci tekutiny vypotil. V priebehu dňa je vhodné množstvo prijatej vody rozdeliť tak, aby 2/3 pripadali na prvú polovicu dňa a 1/3 na tú druhú.

Vždy ale berte ohľad na svoje ďalšie aktivity (napr. Športovanie, pobyt na slnku či vysoké teploty) aj zdravotný stav a vek (o niečo menej potrebujú piť starší ľudia, naopak dojčiace matky majú spotrebu vody výrazne vyššiu).

Nečakajte až sa prebudí pocit smädu

Organizmus má čosi ako bezpečnostnú poistku. Je pripravený vyslať signál, že má vody nedostatok. Ale tak dlho by sme čakať nemali. Vhodnejšie je piť priebežne, hoci nie nepretržite. Samotná 5% dehydratácia telu už pôsobí zbytočné problémy, ktoré sa premietajú aj do nášho pracovného výkonu.

Spočítajte si: koľko tekutín denne vypiť

Univerzálna odpoveď neexistuje. Najčastejšie sa uvádza množstvo 1,5-3 litre. Ak chcete zistiť orientačné množstvo vody, ktoré by ste mali denne za normálnych okolností vypiť, ľahko ho spočítate podľa jednoduchého vzorca: váha v kg x 0,035 = denná potreba tekutín v litroch .

Samozrejme, že v prípade zvýšenej fyzickej námahy by mal aj príjem tekutín byť vyšší. Potom k predchádzajúcemu výsledku pripočítajte počet hodín fyzickej námahy a vynásobte 0,4.

Extrém škodí predovšetkým obličkám

Príliš veľa tekutín naraz či naopak veľmi obmedzené pitie, škodí predovšetkým obličkám. Niekedy býva také nadmerné pitie označované ako (Aquaholismus). Je vhodné sa aj v pitnom režime riadiť zdravým rozumom. Často ani poriadne nevieme, koľko tekutín za deň vypijeme. Skúste preto pre začiatok niekoľko dní sledovať, koľko a akých tekutín vlastne do tela počas dňa dostanete. Moderná doba prišla aj so špeciálnymi aplikáciami, ktoré vám nielen pripomenú čas na pitie, ale tiež zaznamenávajú, čo všetko ste vypili.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 24. júna 2020

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.