Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Úpal a ako prežiť toto leto?

reklama:
Voda teplo leto obliatie ochladenie nestandard2.jpg

Väčšina mladých ľudí si to ani nevšimne, ale tí, ktorí sú starší, sa už môžu  cítiť nepohodlne a malátne pri dlhom pobyte v horúčave.

Silné teploty majú zvlášť vplyv na kardiovaskulárny systém.

To by si mal pamätať každý kto ho už mal porušený.

Najväčšie nebezpečenstvo v tomto prípade je mŕtvica. 

Teplo je ďalším faktorom, ktorý zvyšuje pravdepodobnosť jej vývoja.

V lete, v extrémnom teple ľudské telo rýchlo stráca vlhkosť, krv sa stáva „hustejšou“, a obeh sa zhoršuje.

Orgány, najmä mozog majú nedostatok kyslíka.

V tomto prípade, človek zvyčajne zistí bolesti hlavy a nevoľnosť.

Navyše, krvné zrazeniny môžu tvoriť tromby,

ktoré sú najčastejšie vytvorené v nožných cievach.

Dokonca aj malé zrazeniny z prietoku krvi sa môžu dostať do srdca alebo mozgu,

čo spôsobuje srdcový infarkt alebo mozgovú mŕtvicu.

Okrem toho na slnku sa človek aj veľmi potí.

Spolu s potom sa z tela odparuje aj mnoho základných minerálov, vrátane draslíka a horčíka.

Tieto a ďalšie činidlá sa podieľajú na rade procesov v tele, vrátane srdca.

Pretože ich  nedostatok  môže tiež zvýšiť riziko vzniku abnormalít.

Bohužiaľ, v takýchto situáciách nie je nikto imúnny.

Čo robiť? Ako sa vyhnúť problémom?

Ylampm6ssji8vuxks82laq f a u s vodou m me po as tr pov nosi v dy.jpg

Ak chcete znížiť riziko mŕtvice a ďalších patologických stavov  kardiovaskulárneho systému

v lete sa odporúča dodržiavať tieto jednoduché pokyny

(to sa týka predovšetkým ľudí s existujúcim ochorením srdca alebo ciev):

– Nezapájajte sa do ťažkej fyzickej práce v horúcom počasí .

To platí nielen pre vodičov kamiónov.

ale aj práca vo vašej záhradke sa vám môže stať osudnou.

Preto treba počkať, až teplo ustane pred vstupom do záhrady.

Ochladzuje telo!

 keď sa vraciate domov z horúcich ulíc,

môžete si dať studenú sprchu  alebo plávať v bazéne alebo v jazere(ak je v blízkosti).

Je však potrebné mať na pamäti, že prudký pokles teploty vydrží len tvrdené telo.

Netrénovaný ľudia by mali by sa mali  v studenej vode namáčať postupne.

– Dávajte pozor na krvný tlak.

ľuďom s kardiovaskulárnym ochorením sa odporúča  sledovanie krvného tlaku trikrát denne.

– Noste svetlé oblečenie z prírodných vlákien.

V syntetickom oblečení telo  nevie dobre“dýchať“, čo vedie k rýchlemu prehriatiu.

– Pite veľa tekutín.

Vypiť minimálne jeden a pol litra vody denne, a ak budete tráviť veľa času na slnku – až 3 litre.

Original 10.jpg

– Noste  slnečné okuliare.

Áno, to je tiež veľmi dôležité.

Jasné slnko môže spôsobiť kŕče mozgových ciev.

Iba slnečné okuliare vás môžu chrániť v tomto prípade.

– Jedzte potraviny bohaté na vitamíny a stopové prvky na vyrovnanie ich straty v dôsledku potenia.

Prejavy úpalu:
bolesti hlavy, závraty, nevoľnosť, vracanie, zrýchlený dych, tep, suchá koža bez potu,

v ťažších prípadoch kŕče, bezvedomie až šokový stav, výrazné zvýšenie telesnej teploty

Ako podať prvú pomoc:
postihnutého presunúť na chladnejšie, tienisté, dobre vetrané miesto,

povoliť oblečenie, ochladzovať telo, najmä hlavu, studenými obkladmi, príp. sprejovaním vodou,

sprchou, zabezpečiť dostatok tekutín (po dúškoch, lebo príjem veľkého množstva tekutín v krátkom čase môže vyprovokovať vracanie),

ideálne neperlivú pramenitú vodu.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 27. júna 2016

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.