Týchto 12 potravín rozpustí a vyplaví usadený cholesterol z vašich ciev

2 / 3
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Týchto 12 potravín rozpustí a vyplaví usadený cholesterol z vašich ciev

reklama:

7) Kurkuma

Kurkuma obsahuje aktívnu látku kurkumín, ktorá má protizápalové a antioxidačné účinky, čím pomáha zlepšovať zdravie srdca.

Kurkumín pomáha chrániť kardiovaskulárny systém pred poškodením tým, že znižuje a predchádza zaneseniu tepien. Okrem toho znižuje hladinu škodlivého LDL cholesterolu.

Štúdia z roku 2015 publikovaná v medzinárodnom časopise Klinické a experimentálne patológie zistila, že kurkuma je účinná pri prevencii zanesení tepien a pri zlepšovaní zdravia srdca.

Táto štúdia ďalej uvádza, že zlepšenie priepustnosti koronárnych tepien kurkumín môže súvisieť s jeho protizápalovým účinkom.

Pridajte 1 čajovú lyžičku kurkumy do pohára vody. Pridajte aj štipku korenia, ktorý uľahčuje vstrebávanie kurkumínu v čreve. Pite to 1 až 2 krát denne.

8) Brokolica

Brokolica je ďalšia zelenina plná vitamínu K, ktorý pomáha predchádzať vápenateniu a kôrnatenie tepien.

Tým, že budete jesť brokolicu s obsahom vitamínu K a antioxidantov, zabránite oxidácii LDL cholesterolu, ktorá môže viesť k vážnym srdcovým ochorením.

Táto úžasná zdravá zelenina obsahuje tiež veľa vlákniny, ktorá pomáha normalizovať krvný tlak a znižovať stres spôsobujúce trhliny a časom budovanie nánosov v cievach.

9) Jablká

Jedno jablko denne je tajným receptom pre čisté cievy. Jablká obsahujú určitý typ vlákniny známe ako pektín, ktorá znižuje hladinu škodlivého LDL cholesterolu.

Zasahuje do vstrebávanie žlčových kyselín, ktoré nútia pečeň vytvárať viac žlče z cholesterolu. Okrem toho vysoké množstvo flavonoidov v jablkách pomáha znižovať riziko srdcových ochorení a iných kardiovaskulárnych ochorení.

Rovnako draslík a horčík v jablkách pomáhajú udržiavať krvný tlak pod kontrolou. Štúdia z roku 2013 publikovaná v časopise Funkčné potraviny naznačuje, že denná konzumácia jabĺk podporuje kardiovaskulárne zdravie.

U zdravých dospelých ľudí v strednom veku, konzumácia jedného jablka denne v priebehu štyroch týždňov znížila o 40% látku v krvi, ktorá je spojená s kôrnatením tepien.

Jablká sú najlepšie v bio kvalite. Jedzte ich spolu so šupkou, aby ste získali maximum ich benefitov.

10) Chia semienka

Táto cenná potravina z mayskej a aztéckej kultúry má nesmierne mnoho zdravotných prínosov. Je to najbohatší rastlinný zdroj omega 3 mastných kyselín.

Kombinácia omega 3 mastných kyselín a vlákniny z nich robí najpriaznivejšie jedlo pre srdce. Chia semienka môžu znížiť hladinu škodlivého LDL cholesterolu, znížiť krvný tlak a vyčistiť vaše tepny.

Túto všestrannú a chutnú potravinu možno konzumovať mnohými spôsobmi.

Pridajte 1 polievkovú lyžicu šalvie semienok do 3 lyžíc vody. Nechajte odstáť 30 minút. Túto gélovou zmes môžete pridať do vášho smoothie, či do iných jedál.

Ďalšou možnosťou je, že je suché pridáte do svojho jogurtu, či ovsených vločiek. Ak si ich chcete vychutnať chrumkavé, nasypte je na suché jedlo, ako sú šaláty.

Chia semienka absorbujú veľa vody, preto je dôležité, aby ste zostali dobre hydratovaní pri ich konzumácii.

11) Ľanové semienka

Jedným z najlepších zdrojov kyseliny alfa-linolénovej (ALA) sú ľanové semienka.

Sú známa svojou schopnosťou znižovať krvný tlak a zápaly, pomáhajú predchádzať kôrnateniu tepien a zlepšujú celkové zdravie srdca.

12) Brusnice

Brusnice sú ďalším prírodným zdrojom antioxidantov, ktoré prispievajú k zlepšeniu kardiovaskulárneho zdravia znížením zlého LDL cholesterolu a zvýšením dobrého HDL cholesterolu.

V skutočnosti má šťava z brusníc oveľa vyššiu antioxidačnú silu než ostatné ovocné šťavy (výnimkou je 100% šťava z bielych alebo červených hrozna).

Doprajte si dva poháre 100% organickej brusnicovej šťavy denne, aby ste si ochránili srdce a zlepšili celkové zdravie.

reklama:

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 24. marca 2020

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.