Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Správnym výberom jedla k plochému bruchu

reklama:

Ploché brucho docielite aj správnym výberom jedla

Po plochom bruchu túži veľké množstvo žien i mužov.

Sú dve cesty, ktoré treba kombinovať. Ide o cvičenie a správne jedlo.

Landscape 1450716655 gettyimages sb10065823b 001.jpg

Aké cvičenie pomáha na ploché brucho?

Dôležité je uvedomiť si, aký je konkrétne váš cieľ. Ak trpíte celkovou nadváhou, je pre vás lepšie začať s komplexným cvičením, aby tuk ubúdal rovnomerne na celom tele. A to vrátane brucha. Ak ste so svojou postavou spokojní, ale trápi vás iba väčšie bruško, je dobré začať s cvičením, ktoré je zamerané priamo na túto partiu . Tretia možnosť sa týka situácie, keď vyzeráte dobre, vaše brucho je v podstate ploché, ale vaším cieľom je dodať mu trošku svalovej hmoty. Tu pomôže posilňovanie. A čo je v jednotlivých fázach ideálnou voľbou? Tu sú možnosti:

  1. Jazda na bicykli, beh, plávanie, aerobik (tým spálite kalórie a tuk bude ubúdať)
  2. Cviky zamerané na preťahovanie všetkých brušných svalov
  3. Návšteva posilňovne, väčšiu záťaž, kratšie intervaly cvičenia

Na čo nesmieme tiež zabúdať, to je rozhodne aj nutnosť pravidelnosti . Preto odporúčame začať cvičiť aspoň trikrát do týždňa, pretože práve toto bude ten správny smer, ktorý potrebujete nabrať. Stačiť môže hodina denne a po pár týždňoch už uvidíte rozdiel. Čo naopak k efektivite nevedie, to je postup opačný. Tým máme na mysli jednotýždňovej návštevu posilňovne na dobu troch hodín.

Flat stomach1.jpg

Jedzte zdravo a správne

Niektoré výskumy a informácie dokonca hovoria to, že práve jedlo má na chudnutie a lepší vzhľad vášho tela oveľa lepší vplyv, než cvičenie. My sa teraz zameriavame na oblasť brucha, ktorá je na zlú stravu v podstate najnáchylnejšia. Začneme s niekoľkými všeobecnými radami. Tie sa týkajú hlavne toho, že by ste mali jesť striedmo. Chybou je akékoľvek prepchávanie, pretože tým nielen zjete veľké množstvo kalórií, ale vaše brucho sa bude opticky zväčšovať. Najlepšie je jesť päť menších porcií jedla denne, čo je ideálny postup.

Ďalej nezabúdajte ani na skladbu vašej stravy. Tá by mala byť predovšetkým pestrá a mala by stavať na bohatom výbere ovocia a zeleniny , rovnako ako by vo vašom jedálničku nemali chýbať bielkoviny, rovnako ako sacharidy. Tie sú v prípade cvičenia dokonca nevyhnutné, pretože nielen vašim svalom dokážu dať potrebnú energiu. Čo naopak zo svojej stravy vynechať? Sú to jedlá obsahujúce:

  • Veľké množstvo soli
  • Veľké množstvo tuku
  • Veľké množstvo kalórií

50 flat belly foods shopping list 1 750x500.jpg

Aké potraviny vám pri formovaní brucha pomôžu?

Čo by ste teda mali konzumovať, ak chcete mať štíhle brucho? Dobrou voľbou sú hlavne strukoviny. Nielen, že sa vďaka nim budete cítiť sýti, ale pomôžu vám tiež vo chvíli, keď bude vaším cieľom vyrysovať brušné svaly. Rovnako tak sú dobrou voľbou chilli papričky , ktoré dokážu výrazne urýchliť metabolizmus a zabezpečiť rýchlejšie spaľovanie tukov. Nič nepokazíte ani hnedou ryžou, ktorá vám dá nielen rad potrebných vitamínov a sacharidov, ale má dobrý vplyv aj na to, aby sa formovali vaše svaly, ktoré budú držať aj požadovaný tvar.

Pridajte tiež do svojho jedálnička dostatok uhorky. Tá je považovaná za prírodné diuretikum . Teda za látku, ktorá eliminuje nadmerné zadržiavanie vody v tele. Ak hovoríme o tekutinách, pomôže vám zelený čaj. Pomôže ako v prípadnej dehydratácii, tak aj vo chvíli, keď chcete naštartovať metabolizmus. Jeho ďalšou výhodou je ale aj to, že dokáže eliminovať opticky nafúknuté brucho.

Aké potraviny vynechať?

Okrem klasických nezdravých potravín je dobré vedieť, že zlé môžu byť aj také, ktoré sa na prvý pohľad tvári ako dobrá vec. Je to potrebné biele pečivo. To síce môže mať podobne cukru a ďalších látok, ako to celozrnné. Má ale menej vlákniny a tak po ňom skoro dostanete hlad. Rovnako tak je jeho problémom aj vysoký glykemický index. Rovnako tak je dobré vynechať aj niektoré druhy ovocia, ktoré sú až príliš sladké. Ak zvoliť to pravé, skúste čučoriedky, maliny, ananás, alebo jahody.

Problémom môžu byť aj cereálie. Konkrétne potom tie pražené, pretože pri ich výrobe je používané až astronomické množstvo cukrov , prípadne medu, ktorého konzumácii je dobré tiež obmedziť. Čo z jedálnička vynechajte úplne, to sú perlivé nápoje . Môžu spôsobovať nielen nadúvanie, ale aj pocity nafúknutého brucha. Keď vodu, tak ideálne tú neperlivú. Ak je v oblasti kde žijete, bezproblémová voda z kohútika, je práve ona voľbou, s ktorou chybu zaručene neurobíte .

reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 10. júna 2017

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...