Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Správny rytmus srdca…

reklama:

Viete aká je optimálna srdcová frekvencia?Ideál sa pohybuje medzi 60 – 80 úderov za minútu.Určite to však neplatí rovnako pre každého.

Mladý, fyzicky zdatný športovci môžu mať frekvenciu 40 – 45 úderov za minútu.

A taktiež pri strese, pri športe alebo inej fyzickej aktivite nám srdcová frekvencia stúpa nad 100 úderov za minútu.

Naopak pri spánku zase klesá na 40 úderov.

Ak ale srdcová aktivita nezodpovedá činnosti ktorú vykonávate a srdce bije aj v pokoji rýchlo, alebo naopak,príliš pomaly, môže ísť o vážny problém.

Heart attack 1080x675.jpg

ARYTMIE

Poznáme Bradykardiu a Tachykardiu  závisí to od frekvencie tlkotu srdca.

Bradykardia je charakterizovaná pomalou frekvenciou a Tachykardia zas rýchlou…

Tachykardie zas delíme na na predsieňové a komorové.

Fibriláciou predsiení trpí na Slovensku veľmi veľa ľudí.Vzniká hlavne neliečeným vysokým krvným tlakom,alebo ochorením srdcových chlopní,štítnej žľazy alebo pľúc, obezitou či cukrovkou.

Samozrejme sa pod ňou môže podpísať aj nadmerné pitie alkoholu či fajčenie.

Spomalenie srdcovo cinnosti bradykardia.jpg

Táto porucha bezprostredne neohrozuje náš život, no znamená že vaše srdce nepracuje pravidelne a nepumpuje krv tak, ako má.

Krv neprúdi v predsieni dostatočne a to je ideálne pre tvorbu krvných zrazenín.Tie sa môžu uvoľniť a môže niekde v tele upchať cievu.

najčastejšie zrazenina putuje do mozgu a spôsobí cievnu mozgovú príhodu nazývanú aj mŕtvica.

Taktiež môže zrazenina zakotviť aj v pľúcach a spôsobiť pľúcnu embóliu.

Okrem toho môže fibrilácia predsiene zvýšiť riziko srdcového zlyhania.

Images 1.jpg

 

K hlavným príznakom fibrilácie predsiene patrí:

 

  • Búšenie srdca
  • únava
  • závraty a krátkodobé straty vedomia
  • bolesť na hrudníku
  • poruchy spánku
  • dýchavičnosť

Háčik je však v tom že tieto príznaky pociťuje len 30% pacientov zvyšok nemá skoro žiadne ťažkosti.Preto väčšina ľudí ani nevie že má problém.

 

Základom liečby arytmie je zmena životného štýlu.

Zistilo sa že pacienti s nadváhou keď schudli, zlepšili sa okrem iného aj príznaky fibrilácie predsiene.

 

Zapchajte si nos a…..

Na internete si ľudia radia rôzne domáce recepty, ktoré vraj pomôžu pri búšení srdca..

Napríklad „Valsalvov manéver“ pri ktorom sa treba nadýchnuť, potom sa stlačí nos a nasilu sa vydýchne do zapchatého nosa so zavretými ústami.

Vasalvov_manever.jpg

Toto vraj zaručene spomalí srdcovú frekvenciu. K ďalším radám patrí užívanie horčíka alebo studená voda či studená sprcha.

Valsalvov manéver naozaj dokáže pomôcť pri niektorých poruchách rytmu.Ak ide o pravidelné poruchy rytmu môže ich zastaviť..Ak však máte fibriláciu predsiení nepomôže vám.

Nieje škodlivý preto ak sa cítite zle, môžete si ho vyskúšaTo isté platí aj pri hltavom pití studenej vody,alebo pri studenej sprche, prípadne pri hlbokom predýchaní.

Užívanie horčíka a draslíka je prospešné pri všetkých poruchách srdca, ale nedokážu ich zastaviť.Slúžia skôr preventívne, pretože je dokázané že pri nedostatku týchto minerálov dochádza skôr k búšeniu srdca.

Images.jpg

Toto jedzte pre zdravé srdce!

Jablko

Nenadarmo sa hovorí že pre dobré zdravie zjedzte aspoň 1 jablko denne.

Obsahuje vitamíny C,A a B. Z minerálnych látok majmä draslík,horčík a železo,fosfor a vápnik.Jablko pomáha telu bojovať proti zápalom, posilňuje imunitu, srdce, krvný obeh a cievy.

Účinne znižuje hladinu cholestorolu a stabilizuje krvný cukor.

Cesnak

Má silné protizápalové účinky, pôsobí proti baktériám aj vírusom, ktoré môžu oslabiť srdce.

Pomáha zabraňovať vzniku zrazenín a čistí cievy.

Celkovo posilňuje imunitu a mierne znižuje krvný tlak.Pomáha aj krvotvorbe.

Orechy

Sú zdrojom kvalitných bielkovín, obsahujú nenasýtené mastné kyseliny, vitamíny skupiny B,E a tiež draslík,horčík, mangán,meď a selén taktiež zinok.

Pôsobia proti kôrnateniu ciev, znižujú cholesterol, posilňujú imunitu a podporujú tvorbu krvi.

Petržlen

Petržlen je bohatý na draslík aj horčík.Tie sú veľmi dôležité pre zdravé srdce a jeho správny rytmus.Je bohatý na vitamín C, ktorý pomáha bojovať proti vírusom a posilňuje imunitu.

Ryby

Obsahujú omega- 3 mastné kyseliny, ktoré sú dôležité pre zdravie srdca, ciev, ale aj mozgu.Pôsobia protizápalovo, pomáhajú predchádzať trombóze.Znižujú „zlý“ cholesterol a zvyšujú ten „dobrý.“

Olivový olej

Je všeobecne známe , že v krajinách , kde je vysoká spotreba olivového oleja , je zároveň menej úmrtí na ochorenia srdca a ciev.Za studena lisovaný extra panenský olivový olej výrazne znižuje cholesterol aj krvný tlak.Má antioxidačné účinky a spomaľuje starnutie.

Srdce zdravie strava.jpg

Prečo práve vám búši srdce?

  • Keď aj vám búši srdce ako opreteky nemusí to hneď znamenať že ho máte choré.Príčin, prečo srdce búši je viac:
  • Napríklad keď to preženiete s fyzickou aktivitou, pričom máte zlú kondičku.
  • Ste preťažený, máte priveľa stresu.
  • Niekto vás naozaj naštval, nemáte pod kontrolou svoje emócie.
  • Dopriali ste si veľa kofeínu, alkoholu..
  • Máte problémy so štítnou žľazou, cukrovku, nízky krvný tlak, nedostatok železa, málo vody v organizme alebo horúčku..
  • Nemáte správnu hladinu minerálnych látok v organizme, najmä draslíka a horčíka, vápnika alebo sodíka.
  • V organizme prebiehajú hormonálne zmeny, ste tehotná alebo v období predmenopauzy.
  • Užívate lieky a k ich nežiadúcim účinkom patrí aj búšenie srdca

 

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 19. júla 2018

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.
Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies