Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Skúste tieto tipy ako odolať sladkému!

reklama:

Adobestock_120937779 1024x667.jpeg
Zabudnite na dochucovanie a sladenie cukrom. Využívajte namiesto neho pravú škoricu, ktorá chutí dobre a uspokojí vaše chuťové poháriky. Môžete využiť aj iné sladidlá, ktoré nebudú mať vplyv ako cukor – stevia , kokosový cukor , pravý med či javorový sirup.

5. Nejedzte tak veľa živočíšnych produktov
Ak prijmete príliš veľa živočíšnych bielkovín, tak sa telo bude chcieť dostať do rovnováhy a tým pádom začne vytvárať dopyt po cukroch. Obmedzte teda príjem mäsa. Ani jeho nedostatok však nie je v tomto smere dobrý.

6. Dôležitý odpočinok
Pokiaľ nespíte dostatočne dobre, telo si bude žiadať cukor, aby sa dostalo do rovnováhy.  Pravidelne tiež cvičte . Ak sa budete baviť, budete sa cítiť lepšie a cukor vám toľko nebude chýbať.

7. Psychická pohoda je dôležitá
Na prvom mieste je nutné si problém vôbec uvedomiť a potom na ňom pomaly, krok za krokom, začať pracovať. Dobré je tiež nájsť si náhradu za „jedenie zo stresu“ , ktorá vám prinesie upokojenie – cvičenie, nejaká tvorba, kde zamestnáte ruky (maľovanie, ručné práce, záhradníčenie), čokoľvek, čo vás baví alebo skôr bavilo.

Cukor je návykový..
Cukrárenský priemysel na nás bohužiaľ útočí už od útleho detstva a z detí si vytvára svojich budúcich verných zákazníkov.  Cukor je návykový rovnako ako niektoré ilegálne drogy – mozog spúšťa po konzumácii cukru produkciu prirodzených opiátov, čo môže byť podobne návykové ako trebárs kokaín!

Čo si dať miesto sladkého?

1. Horúce kakao

Zmiešajte tmavý kakaový prášok (ten, ktorý používate do pečenia) s náhradným sladidlom na báze sukralózy  s pár lyžičkami ohriateho polotučného mlieka na kašičku a dolejte zvyšným ohriatym mliekom.
Výhoda: 6 – 9 g čistých bielkovín podľa veľkosti hrnčeka, takmer žiadny tuk, pretože kakaový prášok je odtučnený a žiadny pridaný cukor. Naopak do seba dostanete slušnú dávku antioxidantov z kakaa.

2. Ricottový krém
Zmiešajte ½ balenia Ricotty s kakaom a sladidlom, pridajte 2 lyžice mlieka alebo uvarenej kávy a vymiešajte na hladký krém.
Výhoda: ricotta obsahuje srvátkovú bielkovinu, ktoré má vynikajúcu index sýtivosti. Ak si tento krém dáte na desiatu, nič ďalšie sladké vás už lákať nebude.

3. Proteínová tyčinka
Proteínové tyčinky by ste mali mať pri sebe stále v zásobách. Môžu vás zachrániť v situácii, keď máte hlad, ale nič vhodného po ruke, ale aj v situácii chuti na sladké. Chuťou a konzistenciou síce pripomínajú tyčinky typu „margot“, nutrične však majú bielkoviny voči sacharidom výhodný pomer 1: 1.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 28. júna 2018

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.
Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies