Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

S týmto kerením budete mať dokonalú postavu

reklama:

Štíhlu postavu získate hlavne pravidelným cvičením a zdravou stravou.

Skúste do svojho jedálnička tiež pravidelne zaradiť napríklad škoricu, kurkumu alebo zázvor, ktoré vám pomôže aj pri chudnutí a zlepší vaše zdravie..

Niektoré korenia zrýchľujú metabolizmus, iné aktivujú správne zažívanie, ďalšie znižujú cholesterol a zabraňujú ukladaniu tukov.

Sú aj také, ktoré majú pozitívne účinky na našu pokožku..

Škorica pomáha pri odbúravaní tuku

Cinamon 768x511.jpg

Na jeseň a v zime nastáva doba, keď sa do našich jedálničkov vracia voňavá škorica. Používa sa najmä v najrôznejších dezertoch, tortách, korenených chleboch, ale ochutiť s ňou možno aj jahňacie alebo hydinové mäso. Obzvlášť chutí s čokoládou, jablkami, ryžou, banánmi alebo hruškami. Škorica je doslova všeliek.

Optimálna denná dávka býva okolo troch gramov denne a nemala by byť vyššia..

Škorica podporuje funkciu mozgu, je účinným bojovníkom proti vírusom, baktériám a plesniam. Škoricová kôra patrí medzi prírodné antibiotikum, je silným antioxidantom, dokáže strážiť hladinu cukru v krvi.

Mohlo by Vás zaujímať:

Škorica je zdrojom vápnika, vlákniny a minerálnych látok, z ktorých najdôležitejšie je hlavne mangán. Obsahuje aj rad ďalších látok, ktoré pomáhajú stabilizovať hladinu krvného cukru, čo je veľmi dôležité pre osoby s diabetom a prediabetem. Navyše pomáha aj znižovať cholesterol. Pravidelným užívaním škorice tiež môžete chudnúť.

Pomáha pri odbúravaní tuku, pretože má pozitívny účinok na rýchlosť metabolizmu. Ďalej stabilizuje hladinu krvného cukru, čo je pri redukcii dôležité.

Škorica vie regenerovať tkanivá, zlepšovať metabolizmus buniek a urýchľovať látkovú výmenu.

Klinček pomôže so zažívaním

Clove 56a5110e5f9b58b7d0dabfda.jpg

Je to usušený púčik tropického stromu, ktorý je známy svojou horkastou chuťou.

Toto korenie má najväčší obsah antioxidantov. Podporuje dobré trávenie a povzbudzuje tvorbu tráviacich enzýmov. Pýši sa antiseptickými aj analgetickými účinky. K chudnutie a očiste tela sa využíva v kombinácii s ľanovým semienkom. Stačí zhruba 10 g klinčekov a 100 g ľanového semienka starostlivo rozmixovať na prášok a ten pridávať pravidelne (tri dni, dva dni prestávka, po dobu jedného mesiaca) do müsli, cereálií alebo do mlieka.

Klinček navyše zmierňuje nadúvanie, podporuje činnosť čriev a celkovo upokojuje a zlepšuje trávenie. Na chudnutie si môžete pripraviť aj čaj z klinčekov. Kúsok očisteného a nastrúhaného zázvoru, 5 klinčekov a 1/2 čajovej lyžičky škorice zalejte horúcou vodou. Nechajte 5 až 10 minút lúhovať, preceďte a ochuťte citrónom. Pite po dúškoch.

Čierna rasca pomáha stabilizovať hladinu krvného cukru

Black sesame seeds.jpg

V Ázii a na Strednom východe je čierna rasca považovaný za všeliek, a preto sa používa ako prostriedok na podporu imunity, pri dýchacích ťažkostiach, pri problémoch s pečeňou, obličkami a srdcom, ale aj pri pocitoch psychickej nepohody.

Vedci pri rôznych výskumoch tiež zistili, že tiež pomáha stabilizovať hladinu krvného cukru či znižovať krvný tlak. Práve vyrovnaná hladina krvného cukru je pri redukcii nevyhnutná.

Denná dávka čiernej rasce predstavuje zhruba jednu až dve čajové lyžičky. Ideálne je napríklad pitie čaju z tohto korenia.

Semienka čiernej rasce môžete jednoducho pridať k bežným jedlám, pretože ich chuť pripomína zmes tymiánu, oregana a muškátového orieška. Pridať ich môžete k mäsu, do dressingov, ale tiež do zdravých smoothies.

Zázvor nielen pri nachladnutí

Ginger.jpg

Zázvor pomáha nielen v chladnom počasí pri nachladnutí a bolestiach v krku, ale je tiež účinný pri chudnutí svojou pálivou látkou Gingeroly, ktorá napomáha zrýchľovať metabolizmus. Zázvor uľahčuje priechod stravy tráviacim traktom a zlepšuje spracovanie živín obsiahnutých v potrave.

Ďalšou výhodou zázvoru je, že pôsobí protizápalovo, brzdí rast rakovinových buniek a tíši bolesť svalov po tréningu.

Kurkuma má veľa prospešných antioxidantov

Turmeric t.jpg

Ide o indické korenie zvanej tiež indický šafran a dlhé stáročia je používaná ako liek proti rakovine. V jedálničku tak pôsobí ako prevencia proti rakovine prsníka. Už mnoho rokov s ňou pracuje ajurvéda a tiež v celostnej medicíne je známa pre svoje antibakteriálne vlastnosti. Kurkuma má protizápalové a antioxidačné vlastnosti.

Skvele pôsobí pri boji s akné alebo proti jemným linkám a vráskam. Tiež rozjasňuje pleť a zosvetľuje tmavé škvrny na tvári. Kurkuma sa príliš nehodí pre ženy s citlivou pleťou, pretože môže ľahšie dôjsť k podráždeniu, má intenzívnu chuť a arómu.

Pri diéte je prospešná hlavne kvôli obsahu antioxidantov. Z nich je bohato zastúpený kurkumín – oranžový pigment, ktorý dáva kurkume typickú farbu. Má významné protizápalové vlastnosti a javí sa aj ako prevencia vzniku obezity, pretože má schopnosť ovplyvňovať metabolizmus tukov..

Kurkuma je v Indii používaná ako liek, skrášľovací prostriedok, korenie alebo farbivo už najmenej 6000 rokov. Rovnako tak čínska medicína pozná jej čaro už 1000 rokov.

Kurkuma tiež v ľudskom tele neutralizuje škodlivé vplyvy glutamanu sodného. Ten sa pridáva do mnohých jedál, polotovarov a koreniacich prípravkov všade, kde je potrebné zvýšiť chutnosť pokrmu.

Ale žiadne korenie nerobí zázraky, vždy je potrebné mať pravidelnú, kvalitnú stravu, správny pitný režim a pohyb. Potom vám korenie také chudnutie môže samozrejme uľahčiť a tiež urýchliť..

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 16. februára 2018

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.
Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies