Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ranné cvičenie, nepravidelnosť a ďalšie fitness mýty, ktorými si ubližujete.

reklama:
www.gettyimages.com

Existuje toľko odporúčaní , čo robiť a čo nie, pokiaľ ide o cvičenie, a niekedy je takmer nemožné zistiť, ktorú radu treba nasledovať a akú radu najlepšie ignorovať. Často rady, ktoré počujete od jednej osoby, môžu byť v rozpore s radami, ktoré počujete od niekoho iného, a to môže byť občas odrádzajúce a mätúce.

Rozhodli sme sa preto pre Vás zistiť, ktorým odporúčaním môžete dôverovať a ktorým by ste nemali venovať pozornosť.

11 mýtusov:

Mýtus č. 1: Najlepší čas na cvičenie je ráno

To rozhodne nie je pravda. Najlepšie hodiny tréningu sú hodiny, kedy sa cítite pripravení cvičiť. Nezáleží na tom, či dávate prednosť cvičeniu vo večerných hodinách, alebo ak radšej idete behať ráno pred prácou. Dôležitá je konzistencia. Štúdie ukazujú, že medzi ranným a večerným tréningom nie je žiadny skutočný rozdiel.

Mýtus č. 2: Najlepšie tréningové aktivity pre Váš mozog sú hádanky, hry a krížovky

Krížovky a hádanky nie sú jediným spôsobom, ako rozvíjať mozog. Fyzické cvičenie je užitočné ako pre telo, tak pre mozog. Cvičenie, ktoré zvyšuje prietok krvi, je lepšie ako hodiny strávené riešením hádaniek. Bolo preukázané, že športy výrazne zlepšujú náladu človeka, pamäťové funkcie a chráni pred demenciou.

Mýtus č. 3: Môžete vynechať niekoľko týždňov cvičenia a stále budete v kondícii

Bohužiaľ to nefunguje týmto spôsobom. Väčšina ľudí stratí svalovej hmoty už po jednom týždni bez cvičenia. Takže aj keď dosiahnete výsledky, o ktoré ste sa usilovali, nemali by ste sa úplne vzdať cvičenia.

Mýtus č. 4: Buď maratón, alebo nič. Dlhá vzdialenosť je jediný účinný spôsob

Tak to nie je pravda. Ľudia, ktorí uprednostňujú krátke vzdialenosti, majú rovnaké srdcové podmienky ako tí, ktorí prevádzkujú maratóny. Okrem toho ľahké cvičenia ako jogging, alebo dokonca chôdza sú pre telo lepšie. Srdce a cievny systém sa môže prispôsobiť Vášmu cvičeniu.

Mýtus č. 5: Energetické nápoje sú skvelý spôsob, ako zostať hydratovaný počas tréningu

Energetické nápoje nie sú nič viac než cukor s vodou. Odborníci odporúčajú konzumáciu čistej vody a obnovenie energie jedlom plným bielkovín po cvičení.

Pokračujte v čítaní ďalších mýtusov na ďalšej stránke:

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 11. februára 2021

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.