Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Premôžte chuť na sladké týmito radami

reklama:

Pre prekonanie chuti na sladké niekedy pomôže privoňať si na chvíľu k vanilkovému cukru alebo vanilke. Rovnako zaberie dokonca aj parfum s vanilkou.

Jedlo by sme mali starostlivo plánovať zvlášť s ohľadom na obsah cukru. Napriek tomu by sa v jedálničku mal nájsť priestor napríklad aj pre kúsok bábovky alebo malý nanuk. A to aj vtedy, keď bojujete s cukrovkou. Príliš prísny režim nemá úspech.

Prečo máme sladké tak radi.. Pri jeho konzumácii sa nám v mozgu uvoľňuje dopamín, chemická látka, ktorá sprostredkováva pocity šťastia. A my chceme byť šťastní. Napriek tomu je možné obmedziť jedenie sladkostí tak, aby sme netrpeli.

Začnite pomaly- znižujte príjem cukru postupne. Začnite napríklad so sladenými nápojmi, do čaju alebo kávy dávajte každý deň menej cukru. Džúsy rieďte vodou.

Plzen_cz_1405152528_ovocne dzusy.jpg

Skúmajte etikety- pátrajte po skrytých zdrojoch cukru, ako je napríklad kečup, šalátové dresingy alebo chlieb a iné pečivo. Čítajte zloženie potravín a všetko, čomu nerozumiete, hľadajte na internete. Budete prekvapení, koľko cukru zjete aj bez sladkostí.

Jedzte pravidelne-  hladovanie spôsobuje chuť na sladké, ktorá sa môže stať neovládateľnou. Jedzte včas a rozumne.

Skúste pohyb-  prejdite sa alebo prebehnite, keď na vás príde maškrtenie. Vedci dokázali, že cvičenie môže znížiť chuť na sladké, pretože v mozgu vytvára endorfíny, ktoré účinkujú podobne ako dopamín.

Homepage_top_21.jpg

Vyhnite sa nude- ide o jeden z najznámejších spúšťačov maškrtenia. Ak ste doma a odpočívate, skúste pri tom pliesť, kresliť, čítať alebo hrať hry. Všetko je lepšie, než stálej zobanie dobrôt.

Stavte na náhradky- majte po ruke kúsok ovocia, ktorý zaženie chuť na sladké. Ak to bude banán alebo hrozno, veľmi vám to ale nepomôže, pretože obsahujú veľké množstvo cukru. Lepšie sú jahody, černice alebo čučoriedky, melón, prípadne citrusy.

I28364w460h276xyz1001.jpg

Stanovte si pravidlá – napríklad sa rozhodnite, že si kúsok sladkého dáte len raz denne. Budete sa cítiť voľnejšie než pod absolútnym zákazom a budete sa mať na čo tešiť. Menej prísne pravidlá možno tiež ľahšie dodržať.

Glu3daa7b_cokolada.jpg

Žuvajte- žuvačky bez cukru vám pomôžu obmedziť chuť na jedlo.

reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 20. apríla 2016

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...