Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
reklama:

Prečo nás bolí hlava a ako bolesti predchádzať

reklama:

Headache 2459907.jpg

Občas ju používame ako účinnú metódu pre odrazenie nevítanej mužskej pozornosti.

“Miláčik  dnes  nie  bolí  ma  hlava..”

Inak ale žiadne výhody nemá.

Naučte sa, ako tento zdravotný problém zvládať.

Najčastejším typom bolesti hlavy je tzv. Tenzná bolesť.

Veľmi často si ju spôsobujeme sami, a to najmä takto:

neschopnosť správne odpočívať,

● zlé držanie tela,

● emočné a psychický stres, depresia,

● úzkosť a napätie,

● únava, prepínanie síl,

● hlad alebo dehydratácia,

● nedostatok alebo naopak príliš spánku,

● kofeín, fajčenie, alkohol

5868236 migrena bolest hlavy.jpg

10 tipov proti bolesti 

Ak vás často bolí hlava, neznamená to ešte, že trpíte depresiou alebo žijete v neustálej úzkosti.

Pravdepodobne však robíte niečo zle, bolesť hlavy sa neobjavuje, len tak .

Nasledujúcich desať tipov vám pomôže odhaliť príčinu ťažkostí a napovie, ako sa ich zbaviť:

Robte si poznámky

Keď si zaznamenáte pár podrobností (kedy bolesť začala, čo ju mohlo spustiť, kedy a ako skončila),

možno vám to pomôže určiť spúšťače a tiež nájsť spôsoby, ako sa s ňou čo najlepšie vysporiadať.

Red wine for skin.jpg

Dávajte pozor na to, čo jete

Za spúšťače bolesti hlavy boli už označené rôzne potraviny,

že by ich vypustenie z jedálnička znamenalo zostať o hlade.

Napriek tomu sa odhaduje, že 20-30% tenzných bolestí hlavy je vyvolané jedlom.

Medzi najčastejších vinníkov patrí červené víno, orechy, údeniny a potraviny s vysokým obsahom soli a glutamátu.

 Jedzte pravidelne 

Ešte dôležitejšie je, aby ste jedli pravidelne.

Celodenné hladovanie a potom večerná hostina je spoľahlivý spôsob,

ako si vytvoriť ukážkové bolenie nielen brucha, ale aj hlavy.

Dopĺňajte tekutiny 

Nedostatok tekutín ako štartér bolestí hlavy je známa vec.

Dôležité je však aj to, čo pijete.

Čistú vodu alebo minerálku občas prestriedajte džúsom alebo mierne osladeným čajom.

Dopĺňajte  horčík

Nedostatok horčíka zvyšuje riziko vzniku bolestí hlavy.

Horčík dodáte telu v potravinových doplnkoch alebo minerálkami, celozrnným pečivom a listovou zeleninou.

Opatrne s kofeínom, alkoholom a fajčením

Šálka ​​kávy je diskutabilná.

Bolesť hlavy môže vyvolať, niekedy ju naopak pomôže vyliečiť.

Strašná bolesť hlavy sprevádzajúca opicu v sebe koncentruje tie najsilnejšie spúšťače bolestí hlavy:

samotný účinok alkoholu, ďalej dehydratáciu, ktorú alkohol tiež spôsobuje,

a často aj cigaretový dym, ktorý u mnohých ľudí vyvoláva bolesti hlavy,

či už ho vdychujú aktívne, alebo, iba  pasívne.

Sleep woman 130916.jpg

Dodržujte spánkový režim 

Spanie cez deň, nedostatok spánku v noci, spánok prerušovaný a nekvalitný,

málo spánku, alebo naopak veľa – to všetko sú klasické príčiny bolestí hlavy.

Pokúste sa chodiť spať a vstávať tak pravidelne, ako je to len možné.

Hýbte sa

Nemusíte  sa  ničiť v posilňovni,

ale každodenná prechádzka na čerstvom vzduchu je nutné minimum,

ktoré pre boľavú hlavu môžete urobiť.

Naučte sa zvládať stres

Stres sa stal motorom ľudskej evolúcie a bez neho by sme neboli motivovaní k životu.

Dôležité je však naučiť sa spoznať mieru, ktorú dokážete znášať bez následkov.

1907941_kocovina bolest hlavy zdravi.jpg

 Dajte si obklad 

Studený obklad má mierny anestetický účinok.

Ak ste doma a nemusíte plniť pracovné alebo domáce povinnosti,

zabaľte do utierky niečo  z  mraziaku a pokojne si ho priložte na  čelo.

reklama:
reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 25. januára 2016

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...