Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Prečítajte si tieto tipy proti akné, ktoré vzniká pri nosení rúška

reklama:

Prečítajte si niekoľko užitočných tipov, ako zabrániť podráždeniu pokožky spôsobené rúškami či respirátormi.

Rúško a akné
www.gettyimages.com

1. Dbajte na priestor pod rúškom

Vždy noste mäkkú textilnú rúšku, ktorá nie je príliš tesná a neotiera sa o vašu pokožku. Otieranie nie je dobré, je to jedna z príčin vzniku akné pod rúškom. Ak je nosenie rúška pre vás bolestivé, skúste zmierniť tlak buď predĺžením remienkov alebo zakúpením väčšieho rúška, ktoré lepšie zodpovedá vašej tvári. Na už odretú pokožku naneste krém so silnou bariérou, ako je oxid zinočnatý, ktorý sa často používa na plienkovú dermatitídu, alebo vazelínu. Tieto typy krému chránia pokožku pred ďalším poškodením.

2. Jemný krém

V prípade, že budete musieť masku nosiť dlhšiu dobu, použite krém alebo zvlhčovač na báze kyseliny azelovej , obrúsky na báze kyseliny salicylovej alebo výrobky na báze kyseliny mandľovej a kyseliny glykolovej. Vždy ale použite minimálne množstvo, pretože sa jedná o aktívne zložky. Malé množstvo funguje efektívnejšie.

3. Vetrajte tvár

Nenoste rúšku dlhodobo bez toho, aby ste miesto pod rúškom neprevetrali. Pre osvieženie alebo utretie môžete použiť obrúsky na báze kyseliny salicylovej – pozor ale, aby ste nepoužívali nadmerne, pretože to môže zvýšiť podráždenie.

Kedykoľvek je to možné, nepoužívajte rúšku. Zložte si ju, keď ju nepotrebujete, napríklad pri riadení vlastným autom alebo doma..

4. Umyte si tvár pod rúškom, keď je to možné

Po dlhom nosení rúška si tvár umyte čistou vodou. Môžete použiť nejakú mäkkú látku k absorpcii prebytočného oleja a potu ako starostlivosť o pleť, kým si neumyjete tvár.

Ak chcete znížiť množstvo baktérií spôsobujúcich akné na pokožke, umyte si tvár čistiacim prostriedkom obsahujúcim 2% až 5% benzolperoxidu – vyššia koncentrácia môže dráždiť pokožku. Pred opláchnutím nechajte roztok benzolperoxidu pôsobiť na pokožke dve až tri minúty.

5. Pozor na dotýkanie

Nedotýkajte sa svojej pokožky špinavými rukami, nenechajte si vlasy spadnúť na tvár. Snažte sa nedráždiť akné alebo sa dotýkať tváre.

6. Doprajte si veľmi jemný peeling

Po dlhodobom nosení rúška, napríklad keď prídete domov z práce, kde máte rúšku dlho na sebe, si doprajte veľmi jemný peeling. Zmiešajte ryžovú múku s gélom z aloe vera a jemnými krúživými pohybmi jemne peelingujte na vlhkej tvári. Takto odstránite nečistoty. Po peelingu nezabudnite na starostlivé umytie a hydratáciu.

7. Jedzte zdravo

Mali by ste jesť zdravo a znížiť príjem rafinovaných sacharidov. Konzumujte viac zelenej listovej zeleniny, ako je špenát a zelený šalát, to pomáha očistiť vaše telo. Pite veľa čistej vody. Nie sladké šťavy, nie colu, nie pivo, ale vodu.

8. Vyberte si kvalitné rúško

Chcete materiál, ktorý na pokožke vytvára čo najmenšie trenie. Hodváb by bol asi najšetrnejší a niekoľko značiek naozaj predáva umývateľné hodvábne rúška. Tých ale nie je moc. Môžete tiež hľadať materiál, ktorý vo svojej hladkosti pôsobí podobne ako hodváb. Čím šetrnejší a jemnejší materiál nájdete, tým lepšie.

9. Vyhýbajte sa stresu

Stres z pandémie a izolácia môže tiež zhoršiť kožné problémy.

Nezabudnite, že nosenie rúška je počas pandémie životne dôležité pre vaše zdravie i pre ostatných. To platí najmä vo vnútorných priestoroch, sociálnych zariadeniach (domovy dôchodcov) a podobne.Uistite sa, že vaše rúško zakrýva nos a ústa, ale nie je príliš tesné, aby sa vám odrela pokožka. Pravidelne si najmenej dvakrát denne umyte tvár jemným mydlom a čistou vodou.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 15. novembra 2020

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.