Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Pre mozog nie je vhodný alkohol alebo tabak, ale zároveň ho vyžaduje

reklama:
mozog
mozogwww.gettyimages.com

Vedeli ste, že mozog trpí tým, aké potraviny jete? Ak do svojho tela dostávate potraviny, ktoré nie sú zdravé, či telefonujete za jazdy autom alebo fajčíte či pijete alkohol, prejavuje sa to práve na vašom mozgu. Stres má na funkciu mozgu taktiež veľký vplyv. Mozog potrebuje potraviny, ktoré sú zdravé a majú nízky obsah tuku. Sladkosťou sa ale vzdávať nemusíte, občas si ich môžete dopriať. Mozog miluje čokoládu, ale potrebuje aj vodu.

Neurochirurgovia sa zhodujú v tom, že mozog potrebuje určité živiny, ktoré ale pre celkové zdravie nie sú vhodné. Či v noci pozeráte televíziu, do mobilu alebo tabletu, nečakajte, že váš mozog bude fungovať správne. Pôsobiť naň bude nielen žiarenie, ale aj nečistoty zo zariadenia. Preto je vhodné aspoň hodinu pred spaním vypnúť všetky zariadenia, ktoré môžu narušiť nielen funkciu mozgu, ale aj kvalitu vášho spánku.

Prvé kroky k zdravému mozgu sú dostupné pre každého a zároveň veľmi jednoduché. Ak chcete niečo urobiť pre svoj mozog, vstaňte o niečo skôr, otvorte okno, nadýchnite sa a urobte niekoľko krátkych cvikov. Potom si dajte dva poháre vody izbovej teploty. Ráno je vhodné vstávať skôr, pretože tým naštartujete telo. Ak venujete svojmu telu niekoľko minút ráno, určite to pocítite po celý deň. Voda naštartuje metabolizmus a potom si môžete dať raňajky.

Počas spánku náš mozog pracuje na tom, aby naše orgány správne fungovali. Ak niekto zaspáva s tým, čo ho čaká nasledujúci deň, spánok nebude kvalitný, ani pokiaľ budete spať osem alebo deväť hodín denne. Mozog si vytvorí spojenie medzi myšlienkou alebo pamäťou, ráno tak môžete mať množstvo nápadov. Tie si rýchlo zapíšte, pretože ich môžete, rovnako ako sen, veľmi rýchlo zabudnúť. Mozog ale nesmiete kŕmiť alkoholom, tabakom alebo tučnými výrobkami.

Nikdy by ste nemali jesť v zhone, pretože si jedlo nevychutnáte. Nedávajte si ani veľké množstvo alkoholu alebo cigariet. Veľmi ovplyvňujú funkciu mozgu, je vhodné si tak jedlá dávať v uvoľnenej atmosfére. Najedzte sa v pokoji, každé sústo si vychutnajte a dajte mozgu najavo, že mu dávate to najlepšie.

Potraviny musia obsahovať všetky dôležité živiny. Ak milujete mäso, samozrejme si ho dajte, ale dávajte pozor na jeho kvalitu. Chudé mäso bude najlepším variantom. Dajte si rybie alebo morčacie mäso, ktoré obsahuje dostatok bielkovín. Vysoko tučné potraviny by ste mali vynechať úplne, pretože obsahujú mnoho soli. Sladkosti zase môžu spôsobiť nadváhu alebo obezitu. Dať si ale môžete kúsok horkej čokolády alebo prírodného kakaa.

Dávajte si hlavne čistú vodu, namiesto sýtených limonád alebo ovocných džúsov. Dbajte tiež na vyváženosť každého jedla. Obed by mal tvoriť nielen polievku, ale aj hlavný chod, ktorý by mal byť plný zeleniny namiesto klasickej prílohy. Mozog ale potrebuje aj našu dobrú náladu. Preto sa často usmievajte, naučte sa mať radi a naučte sa radovať aj z maličkostí. Na svet potom budete pozerať z inej perspektívy.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 23. apríla 2022

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.