Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Pozor: Človek, ktorý robí tieto veci Vám zbytočne vysáva Vašu životnú energiu

reklama:
Mental vampire
humorous illustration of woman and her mental vampire toxic friendwww.gettyimages.com

V živote sa stretávame s rôznymi problémami. Taktiež sú tu aj naši príbuzní a priatelia, ktorých ochotne vypočujeme nech už si sťažujú  na niečo alebo niekoho…

Na jednej strane je prirodzené, že ľudia chcú nejako zmierniť napätie, ktoré pociťujú. Na druhej strane neustále počúvanie sťažností iných ľudí odoberá našu energiu. Niektorí ľudia hovoria o svojich problémoch, aby získali podporu a pomoc, zatiaľ čo iní hádžu svoje nešťastie na druhých. Preto sa musíte naučiť rozlišovať tieto dva typy ľudí.

Prečo nepočúvať sťažnosti

Jednoducho preto, že ten, kto si neustále sťažuje, vo svojom živote nič nezmení. Je to síce jeho pohľad na svet, a vy túto osobu môžete ochotne počúvať, ale ako jej pomôžete? Nijako. Nepotrebuje pomoc, rada si sťažuje, ale rozhovor bez účelu nemá zmysel. Niekedy sa sťažuje podvedome, niekedy zámerne, aby odstránila pocit viny za svoje zlyhanie.

Najväčší negatívny vplyv na človeka majú jeho vlastné zlé myšlienky. Nikdy nevyriešite problém, ak si budete stále len sťažovať, pretože ho nechcete riešiť. Všetko, čo Vaša duša chce, je nájsť oslobodenie od zodpovednosti za svoj vlastný osud. To je, ale nemožné.

Čo sa stane s nami, keď neustále počúvame sťažnosti

Našu energiu strácame úplne zbytočne. Chceme pomôcť, ale riešenie problému nepríde len tak. Skúšame premýšľať znova a znova nad výsledkom čo vedie iba k totálnemu vyčerpaniu.

Čo môžeme urobiť, aby sme sa nestali vŕbami večne sťažujúcich sa ľudí

Udržujte bezpečnú vzdialenosť: Na začiatku sa možno dotyčný urazí. Ak by všetci prestali počúvať jeho nekonečné táranie o márnosti bytí, musel by konečne vyriešiť svoje problémy, namiesto toho, aby o nich len neustále hovoril.

Pokús sa vysvetliť sťažujúcemu, že on jediný, je zodpovedný za jeho vlastné problémy. Dobre, možno ste si ho vypočuli, ale nestrácajte zbytočne čas vysvetľovaním toho, že určite existuje vonkajší problém, ktorý spôsobil všetky jeho problémy.

Neukazujte slabosť: Sťažovatelia sú dobrými manipulátormi, preto im nikdy neukazujte svoju slabosť a ochotu diskutovať s ním nad jeho obľúbené témy, pri ktorých  si môže sťažovať.

Nastavte si hranice: Požiadajte ho, aby rešpektoval Vaše právo na osobný priestor a tiež výber témy rozhovoru nechajte na Vás. Na rovinu povedzte, že nechcete celý čas diskutovať o “tragédiách a problémoch”.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

66041617_10214129279537987_1873331762327715840_n.jpg
Autor Dátum 12. decembra 2020

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.