Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Poznáte prírodné lieky na cukrovku?

reklama:

Diabetes čiže cukrovka je metabolické ochorenie, ktoré je spojené s celým radom obmedzení týkajúce sa potravín.

Tieto vám ale zaručene pomôžu.

Strava a cukrovka
www.gettyimages.com

Mnoho ľudí, u ktorých sa cukrovka prejavila, pritom prispelo k jej vzniku svojim nezdravým životným štýlom.

Nevhodnou stravou s veľkým obsahom sladkých a tučných jedál, fajčením, nepravidelným stravovaním, malou fyzickou aktivitou, obezitou, stresom … Ľudia vznik diabetu často sami ani nespoznajú a ignorujú prevenciu aj prvotné príznaky, ktorými sú napríklad zvýšená smäd, únava či časté močenie.

Majú pocit, že práve ich sa cukrovka netýka, to je však omyl. Už dávno neplatí, že ňou trpia len starší ľudia, postihuje dnes bežne aj mladšie osoby..

Ako s ňou bojovať?

Oddialiť alebo zmierniť ochorenie možno najmä zdravou stravou a pohybom. To ale nie je všetko. Ako prevencia diabetu i ako jeho podporná liečba sa skvelo osvedčili i prírodní pomocníci. Tými sú napríklad niektoré huby, bylinky alebo vybrané druhy zeleniny.

Zázračné huby

Podľa posledných štúdií pomáhajú hladinu cukru v krvi znižovať šampiňóny. Ich konzumácia je vhodná ako prevencia, sú ale skvelou potravinou aj pre už diagnostikovaných diabetikov. Dôležité však je používať ich zásadne čerstvé alebo sušené, pretože v konzervovanom stave môžu obsahovať veľa nežiaducich dochucovadiel.

Menej známa je tiež huba plamienky zimnej, ktorá napomáha zlepšovať činnosť pankreasu. Je vhodná aj pri redukčnej diéte, pomáha bojovať proti civilizačným chorobám a má pozitívny vplyv na imunitu.

Húževnatec jedlý, známejší pod názvom šiitake, je vyhľadávaný najmä pre svoje detoxikačné vlastnosti. Okrem toho ale pozitívne ovplyvňuje hladinu cukru v krvi a pomáha znižovať vysoký krvný tlak. Obsahuje veľké množstvo proteínov, zinku, draslíka, vitamíny skupiny B a vysoké množstvo vitamínu D.

Ajurvédska bylinka

Gymnema lesná je medicínsky významná rastlina, ktorá má dlhú históriu využitia najmä v tradičnej indickej medicíne, kde sa používa viac ako dvetisíc rokov.

Rastlina, ktorá má podobu liany s drobnými kvetmi, prispieva k zníženiu rizika ochorenia cukrovkou, pomáha udržiavať normálnu hladinu cukru v krvi a tiež napomáha znižovať chuť na sladké.

Pri žuvaní listov Gymnema sa dokonca objavuje dočasná necitlivosť voči sladkej chuti. Okrem priaznivých účinkov na hladinu glykémie bol u extraktu z Gymnema preukázaný tiež pozitívny vplyv na krvné tuky.

Rastlina má navyše významné antioxidačné vlastnosti a tiež sa ukazuje, že je nápomocná pri znižovaní hmotnosti. Možno ju užívať súčasne s antidiabetikami aj inzulínom.

Správna kombinácia

V boji s diabetom sa osvedčila aj kombinácia bylín chebule srdcovitej, senovky gréckej, morene srdcovitej, krídloku vakovitého a dráča osinatého. Napríklad morená srdcovitá pomáha čistiť krv, posilňovať imunitu a je silným antioxidantom.

Senovka grécka zasa napomáha regulovať krvný cukor aj cholesterol. Chebule srdcovitá je známa pre svoje pôsobenie proti voľným radikálom, a predovšetkým pre svoje antidiabetické vlastnosti, tradične sa používa v indickej medicíne pri zvýšenej hladine krvného cukru a tráviacich ťažkostiach.

Tekvice

Aj tekvica, ktorá je obľúbenou jesennou surovinou, by sa mala stať súčasťou jedálnička diabetikov. Ide doslova o superpotravinu a vitamínový zázrak z prírody. Tekvica obsahuje veľké množstvo beta-karoténu, vitamínov skupiny B, vápnik, železo a veľké množstvo draslíka.

Pre cukrovkárov je vhodná najmä preto, že obsahuje fruktózu, ktorá je bunkám prístupná aj bez inzulínu. Tekvica typu hokaido navyše pozitívne ovplyvňuje fungovanie slinivky a dokáže na seba viazať toxíny.

Zelenina má zelenú

Ak sa chcete diabetu vyhnúť, veľkú časť jedálnička, až 50%, by mala tvoriť tiež bezškrobová zelenina, ktorej konzumácia by u diabetikov mala byť samozrejmosťou.

Medzi túto zeleninu patrí špenát, kapusta, mrkva, paradajka, uhorka, repa, paprika, karfiol, zelené fazuľky, brokolica a listové šaláty. V tomto prípade je zlatým pravidlom, že čím farebnejšia je zelenina na vašom tanieri, tým širší rozsah živín, minerálov a vitamínov svojmu telu dodáte.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 16. novembra 2020

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.