Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Potrebujete si zlepšiť náladu? Najedzte sa!

reklama:

Medzi najdôležitejšie látky, ktoré ovplyvňujú našu dobrú náladu, patrí jedlo. 

Jedlo pre zlepšenie nálady
www.gettyimages.com

Niektoré potraviny majú priamy vplyv na tvorbu serotonínu – hormónu šťastia.

Aby sme sa cítili dobre a zvládali všetko, čo nás čaká, mali by sme začať pravidelne jesť to, čo má na naše telo pozitívne účinky a čo nám navodí pocit radosti.

1. Morčacie mäso

Odborníci ho radia k tzv. Superpotravinám. Obsahuje tryptophan, ktorý znižuje depresie, a 93% odporúčanej dennej dávky niacínu, čo je jeden z vitamínov skupiny B, ktorý vie zmierňovať stavy úzkosti, depresie a nespavosť. Podobné vlastnosti má aj zinok a toho morčacie mäso obsahuje o tretinu viac ako mäso kuracie.

Ženy rady počujú, že morčacia svalovina je bezkonkurenčne najdiétnejším hydinovým mäsom, s iba 3 g tuku na 100 g.

2. Banány

Hovorí sa im ovocie šťastia či prírodné antidepresíva. Banány obsahujú vysoké množstvo aminokyseliny tryptofán, vitamínu B6 a mnohých ďalších prospešných látok, ktoré pomáhajú telu produkovať „hormón šťastia“ serotonín. Stačí zjesť tri banány každý deň a uvidíte, že smútok bude preč.

3. Losos a tuniak

Tieto ryby sú zdrojom vitamínu D, ktorý je stimulantom dobrej nálady, a obsahujú dôležité o mega3 mastné kyseliny. Tie zabraňujú pocitom smútku, úzkosti a zlepšujú spánok.

4. Mandle, oriešky kešu

Vďaka vysokému množstvo horčíka majú antidepresívne účinky. Dobre fungujú aj proti krátkodobému podráždeniu a zlepšujú náladu. Horčík totiž posilňuje nervy a je vhodný pri zvýšenej duševnej záťaži a stresu. Štvrť šálky orieškov kešu denne vám rozhodne zlepší duševnú pohodu.

5. Špenát

Pokiaľ ho zaradíte pravidelne do svojho jedálnička, rapídne sa vám zvýši koncentrácia, duševný výkon a vyrovnanosť. Špenát obsahuje veľa vitamínov rady B, ktorá, ako už bolo povedané, podporujú tvorbu serotonínu, teda dobrú náladu a psychickú stabilitu. A údajne tiež funguje ako obrana proti nádorovému bujneniu.

6. Pomaranče

Citrusové plody tiež dokážu rozžiariť vašu náladu, a to nielen vďaka svojej jasavo oranžovej farbe. Načerpáte z nich vitamín B8, ktorý po štyroch týždňoch zvýšeného prísunu dokáže zmenšiť panické stavy a úzkosti všetkého druhu.

7. Kakao a čokoláda

Sú bohatým zdrojom horčíka, stimulujú a revitalizujú organizmus. Stačí pár kociek kvalitnej horkej 70-80% čokolády a do tela sa vyplaví veľké množstvo endorfínov a serotonínu. Flavonoidy v kakau a čokoláde sú navyše plné antioxidantov, ktoré znižujú krvný tlak a zlepšujú prietok krvi do mozgu a srdca.

8. Paradajky

Obsahujú antioxidant lykopén, ktoré pôsobia ako prevencia ochorení a podporuje pozitívnu myseľ. Majú tiež dostatok horčíka, ktorý upokojuje emócie a zlepšuje koncentráciu a duševný výkon.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 12. januára 2021

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.