Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Pomalšie starnutie vďaka jedlu? Áno ide to!

reklama:

Výber potravín, ich energetická hodnota a množstvo jedla- to všetko má veľký vplyv na naše telo a jeho stav.
Nikto sa starnutiu nevyhne, ale vieme, že existujú spôsoby spomalenia tohto procesu.

Healthy food fill raw.jpg

Kľúčom je jedlo s protizápalovým účinkom

Zápal v tele vedie k strate regeneračnej kapacity buniek. Je v našom záujme zabrániť zápalu. Do určitej miery pomôžu potraviny, ako je olivový olej, špenát, ovocie, ryby, paradajky alebo orechy. Potraviny, ktoré podporujú výskyt zápalu, je lepšie sa im vyhýbať, ako sú klobásy, sladkosti obsahujúce rafinované cukry, vyprážané potraviny a živočíšne tuky, sladené a sýtené nápoje. Spolu so starostlivosťou o pokožku a udržiavaním hladiny cukru v krvi a cholesterolu v rámci správnych hraníc budete na dobrej ceste k udržaniu vášho tela lepšie.

Jedlo, ktoré nám pomáha udržať si zdravie

Voda je základom pre všetkých, takže pitný režim zostáva najvyššou prioritou. Zahŕňa sa aj zelenina, ako je brokolica, bohatá na vitamíny a obsahujúca účinné látky v boji proti rakovine alebo šedému zákalu. Ryby chránia pred kardiovaskulárnymi ochoreniami, krvnými zrazeninami alebo infarktmi. Avokádo pomáha vyrovnávať cholesterol, je tiež dobré pre zmiernenie menopauzy. Mandle vám opäť pomôžu s cholesterolom, ale aj posilnia vaše srdce. Olivový olej je známy svojim vysokým obsahom Omega-3 mastných kyselín, pôsobí ako antioxidant, znižuje tvorbu krvných zrazenín a pôsobí protizápalovo. Medzi ďalšie zdravotné doplnky patrí paprika, zázvor, kajenské korenie, strukoviny, semená, cibuľa a cesnak,na zníženie stresu v primeranom množstve aj horká čokoláda , ktorá navyše obsahuje antioxidanty a znižuje krvný tlak.

Landscape 1481735668 gettyimages 634475035.jpg

Kyselina listová pre pamäť a celkovú aktivitu mozgu

Ak chceme zostať „mladší“,  nesmieme zabudnúť ani na svoj mozog. Prirodzene starne a v tomto kontexte môžeme pozorovať nezameniteľné znaky jeho únavy. Potraviny, ktoré obsahujú vysokú hladinu kyseliny listovej, udržia vaše bunky zdravé, pokiaľ ide o koncentráciu, pamäť a stabilitu našej nálady. Preto nezabudnite na pravidelnú dávku kyseliny listovej zo šalátu, čínskej kapusty alebo špenátu.

Potravinové doplnky pre pomalšie starnutie

Hrozno a ostatné bobule obsahujú resveratrol, látku, ktorá doslova oživuje naše bunky. Čučoriedky môžu účinne chrániť pred demenciou , kurkuma môže pomôcť pri artritíde a riedení kostí. Všetky tieto látky môžete dostať do tela v správnom množstve pomocou potravinových doplnkov. Nezabúdajme na známy koenzým Q10, ktorého význam je veľmi dôležitý pre spomalenie procesu starnutia a jeho odporúčaná denná dávka je až 200 mg.

Fruit platter stuff dreams made.jpg

Zdravšia úprava jedál pre zachovanie vitamínov

Ak dostanete do seba čo najväčšie množstvo ovocia a zeleniny v surovom stave, bude to samozrejme chvályhodné, väčšinu potravín však musíme najprv tepelne upraviť. Spôsob, akým ale upravíte toto jedlo, výrazne ovplyvňuje konečný obsah vitamínov a iných priaznivých látok, ktoré zostávajú v strave pred konzumáciou.

Ako jedlo upraviť čo najšetrnejšie?

Najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť, je varenie v pare, jedine tak uchováte najviac vitamínov, minerálov a stopových prvkov v strave. Vyhnite sa údeniu, to nieje najlepší spôsob zdravého stravovania..

reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 26. septembra 2017

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...