Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Päť tipov, ktoré vám uľahčia vstávanie z postele v chladnom zimnom ráne

reklama:
vstávanie
vstávaniewww.gettyimages.com

Je len málo vecí, ktoré sú horšie, než keď musíte vstať z vyhriatej teplej postele v mrazivom zimnom ráne. Už ale viac nemusíte trpieť neschopnosťou čeliť chladným ránam, pretože odborník na spánok sa podelil o svoje najlepšie tipy, ako si v tomto smere pomôcť. Jeho rady sa výborne hodia predovšetkým na prichádzajúce zimné obdobie.

Generálny riaditeľ spoločnosti MattressNextDay Martin Seeley sa podelil o päť tipov, ako vstať v chladnom zimnom ráne z vyhriatej postele. Odporúča napríklad obliecť si teplejšie oblečenie do postele alebo osprchovať sa hneď, ako sa zobudíte. Dokonca predstavil aj desaťsekundové pravidlo.

Do postele si oblečte teplejšie oblečenie

Odborník tvrdí, že pokiaľ nebudete mať na sebe dostatok vrstiev, budete náchylnejší na chlad, preto je dôležité obliecť si pohodlné zimné pyžamo, aj keď možno radšej spíte len v spodnom prádle. „Ak pôjdete spať na ľahko, prípadne úplne nahí, vaše telo bude náchylnejšie k pocitu chladu, pretože mu poskytujete malú alebo žiadnu ochranu. Pokiaľ sa cítite nepohodlne, keď máte v posteli na sebe príliš veľa oblečenia, majte nablízku nejaké teplé oblečenie, ktoré si môžete obliecť, keď vstanete. Môžete si navliecť aj teplé ponožky.”

Pravidlo desiatich sekúnd

Seeley pre Mirror uviedol, že pravidlo desiatich sekúnd je jednoduché a efektívny spôsob, ako vstať z postele. Všetko, čo musíte urobiť, je vstať do desiatich sekúnd od zvonenia budíka, zabaliť sa do niečoho teplého, ako je župan, a odísť zo spálne, takže nebudete mať príležitosť znova sa ponoriť pod prikrývku. „Najhoršia vec, ktorú môžete urobiť, keď sa zobudíte na zimu, je len tak ležať v posteli a fixovať sa na to, aká je zima a ako veľmi chcete zostať v posteli.

Často sa kvôli tomu cítime ešte horšie a bez motivácie. Hneď, ako vám zazvoní budík a vy sa zobudíte, dajte si desať sekúnd, než vstanete priamo z postele, vezmite si nejaké teplé oblečenie a opustite svoju spálňu,“ radí.

Doprajte si horúcu sprchu

Jedným zo spôsobov, ako sa znova cítiť v teple, keď sa vám podarí vyliezť z postele, je dať horúcu sprchu. Pomáha regulovať vašu telesnú teplotu a udrží vás v teple dlhšie. Rozprúdi krv a postupne zahreje vaše telo. Tiež vás udrží v teple, než sa oblečiete, čo vám značne uľahčí rannú rutinu.

Nastavte kúrenie tak, aby sa spustilo skôr

Keď nastavíte kúrenie tak, aby sa spustilo pár hodín predtým, než vstanete, v izbe nebude chladno. Ak zapínate kúrenie, nastavte ho tak, aby sa zapínalo skoro ráno a na nízky stupeň. Nezabudnite tiež zavrieť dvere spálne, aby teplo neunikalo z izby preč.

Skúste použiť svetelnú skrinku

V tomto ročnom období nás pri vstávaní trápi aj tma, čo môže celý proces prebúdzania skomplikovať. Seeley preto navrhuje vyskúšať svetelnú skrinku, čo je svetlo navrhnuté tak, aby napodobňovalo prirodzené slnečné svetlo. Rozsvieti sa, keď vám zazvoní budík. Svetelné boxy sú známe aj ako lampy s denným svetlom alebo lampy SAD. „Jedným z najťažších aspektov pri prebúdzaní sa počas jesene a zimy je nedostatok prirodzeného slnečného svetla v miestnosti. Najlepší spôsob, ako sa s tým vysporiadať, je zakúpiť si svetelnú skrinku. V podstate kopírujú slnečné svetlo a sú účinnou pomôckou, ako pridať trochu svetla do vašich rán,“ dodal expert.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 23. novembra 2022

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.