Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
reklama:

Pár tipov ako nepribrať počas Vianoc

reklama:

Prečítajte si niekoľko zaujímavých tipov, ako nepribrať počas Vianoc. Tento postup nemusí byť nutne spojený len s obmedzovaním, pretože rovnako ako u klasickej diéty, aj tu rozhoduje strava .

Partydresstum.jpg

Pečivo

To na Vianoce neodmysliteľne patrí a je viac než jasné, že ani vy si ho nechcete upierať. Dôležité je začať riešiť tento problém ešte pred tým, ako začnete vôbec piecť. Odporúčame vymeniť klasické recepty za tie zdravšie . Napríklad cukor môžete nahradiť lepším prírodným sladidlom, ktoré je nielen zdravšie, ale je tiež diétnejšie. Keď už cukor, tak radšej ten trstinový, alebo radšej rovno stéviu . Rovnako tak ale môžete použiť aj rôzne druhy sirupov, kam zaraďujeme napríklad ten javorový, alebo Agávový. Vaše koláčiky tiež osladí, a pritom nie je tak zlý, ako biela klasika.

Nezabúdajte ani na použitie zdravšej múky. Aj keď väčšina vašich receptov obsahuje štandardné bielu múku, tohtoročné Vianoce môžete urobiť výnimku. Akú? Použijete múku lepšiu, ktorá obsahuje aj dostatočné množstvo vlákniny, ktorá vás pomôže lepšie zasýtiť. Ak hľadáte tipy, skúste múku:

  • celozrnnú
  • špaldovú
  • ražnú alebo pohánkovú

2.jpg

Vyprážaná ryba

Tá na vianočný stôl neodmysliteľne patrí. U väčšiny domácností je to pochopiteľne kapor, ktorý však nemusí byť jedinou voľbou, ktorá existuje. Že ide o rybu je síce chvályhodné, ale ak hľadáte rady, ako nepribrať počas Vianoc, je určite nutné zmeniť jej tepelnú úpravu . Klasikou je dnes trojobal a následné vyprážanie – je jedno, či vo fritovacom hrnci, alebo na panvici. Oboje ako vášmu zdraviu, tak aj vašej váhe rozhodne neprispieva.

Rybu určite neodporúčame z jedálnička eliminovať. Je jedno, či to bude kapor, alebo ryba iná. Dôležité je ju správne pripraviť. My odporučíme klasickú prírodné úpravu, a to buď na panvici, alebo na kontaktnom grile.Rovnako tak nie je problém rybu tiež upiecť. Vo všetkých troch prípadoch sa možno zaobísť úplne bez tuku. Plne postačí pár kvapiek kvalitného olivového oleja.

Fried_fish1

Zemiakový šalát

Klasická príprava, ktorá okrem zeleniny obsahuje aj poriadnu porciu majonézy je dosť nebezpečná. Ak by šlo len o zeleninu, nie je to zase až taký problém, pretože tá sa v rámci diétneho režimu skutočne hodí viac než dobre. Ak je niečo problém, je to majonéza. Ak ju kupujete a nikdy ste sa nezaujímali o to, z čoho je vyrábaná, je dobré spomenúť recept na tú domácu. K nej je potreba:

  • dostatok kvalitného rastlinného oleja
  • vaječné žĺtky
  • korenie, soľ a citrónová šťava

Je teda jasné, že vzhľadom na obsah oleja je majonéza doslova kalorickou bombou. A tou sa následne stáva aj samotný zemiakový šalát. Ak hľadáte tipy, ako nepribrať o Vianociach, skúste jeho ľahšiu variantu. Tá prvá môže súvisieť s tým, že ho len zľahka pokvapkáme kvalitným olivovým olejom. Druhým variantom je použitie nízkotučného jogurtu, ktorým jednoducho nahradíte majonézu. Chuť bude veľmi podobná a kalorická hodnota prijateľná.

8751729428_4592fb05ef_c.jpg

Občerstvenie pre priateľov

Ani tu sa nemusíte nutne držať klasických postupov, ako sú rôzne chlebíčky, jednodohubky, údeniny, alebo tučné syry. Ak si chcete zachovať podobný štýl, podávajte hlavne celozrnné pečivo, ktoré je ideálne natrieť nízkotučným tvarohom pridať kúsok zeleniny a výsledok je hotový. Ak hľadáte skutočne diétnu verziu, skúste výhradne len zeleninové prevedenie . Ako na to? Klasické pečivo môžete nahradiť napríklad uhorkou, rovnako ako nie je problém rozkrojiť, vydlabať a potom naplniť menšiu paradajku. Hitom ale môžu byť napríklad aj rôzne zeleninové peny v mištičkách, ktoré sú nielen diétne, ale rozhodne môžu byť pre vaše hostí zaujímavým zážitkom.

Držte sa na uzde

Niekoľko tipov na správnu stravu máme za sebou. Ak vás zaujímajú i ďalšie tipy, ako nepribrať počas Vianoc, je potrebné dodržiavať podobný režim, ako pri klasickej diéte. Snažte sa držať na uzde a jesť len zdravé jedlá. Tiež myslite aj na pravidelnosť a aspoň 5 porcií počas celého dňa. Určite sa snažte nemať nezdravé jedlo na očiach. Je dobré mať ho ukryté pripraviť ho len vo chvíli, keď príde návšteva.

Tiež odporúčame vyhýbať sa alkoholu. Prípitok alebo pohárik vína ku štedrovečernej večeri problém nie je. Pravidelné dávky alkoholu počas sviatkov však vašu snahu o udržanie váhy spoľahlivo prekazí. Zvlášť, keď s Vianocami súvisia sladké nápoje, ako je:

  • vaječný koňak
  • punč
  • varené víno
  • sladké nápoje a džúsy

Majte dostatok pohybu

Aj sviatky môžete využiť k pohybu. Zabudnite však na fitcentra a telocvične. Nekazte si vianočnú pohodu. Stačí, keď budete v prípade dobrého počasia pravidelne chodiť von, na prechádzky. Ak ste milovníčka zimných športov, možno vyraziť aj na hory. Väčšina lyžiarskych stredísk funguje aj počas sviatkov. A celodenné lyžovanie bez front bude nielen príjemným zážitkom, ale zaistí efektívne spaľovanie, vďaka ktorému môžete bez obáv pri večernom sledovaní rozprávok aj hrešiť – v súvislosti s jedlom.

Walk winter.jpg

reklama:
reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 1. decembra 2016

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...