Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Orechy prospievajú nášmu zdraviu, ktoré sú tie naj?

reklama:

Poklad z našich záhrad práve dozrieva

Kráľ orechov, vlašský, môže nášmu zdraviu prospieť mnohými spôsobmi. Ale nie je v tom sám. Aj ďalšie jadrá sú zdravé.
Bola by škoda len ich mlieť do vianočného pečiva. Sú totiž úžasné. A to ešte ani nemusia byť zrelé. Už zelené plody orecha majú liečivé účinky. Pripravíme z nich tradičnú orechovicu, alkohol síce niektoré účinky oslabí, ale rovnako bude v mnohom liečivý.

Walnut.jpg

Vlašské orechy obsahujú najvyššie množstvo omega-3 mastných kyselín zo všetkých druhov orechov.

Prospievajú tým mozgu aj srdcu, pretože znižujú zrážanlivosť krvi, zlepšujú prekrvenie v cievach a znižujú krvný tlak.

Ak chcete získať z orechov čo najviac prospešných látok, musíte ich konzumovať surové, prípadne, ľahko pražené v rúre. Pražiť sa musia za sucha, bez oleja, pri 170 ° C. Ideálny spôsob skladovania je zamrazenie, prípadne suché „zavarenie“ do pohárov a uloženie v tme.
Ďalej obsahujú bielkoviny, vlákninu, vitamíny radu B a provitamín A. Množstvo vitamínov C a E je malé, ale zato sú bohaté na vápnik, horčík, zinok, selén, fosfor a draslík, čo pozitívne pôsobí napríklad aj na zubnú sklovinu.

Znižujú riziko cukrovky a rakoviny, pomáhajú kvalite vlasov, kože i nechtov. Pôsobia blahodárne na naše nervy a mozog, zlepšujú sústredenie, pamäť, a dokonca znižujú riziko vzniku Alzheimerovej choroby.

Pistácie sú ideálnou voľbou pri chudnutí!

Pistachio nuts in a bowl in and out of shells.jpg

Obsahujú štyrikrát menej kalórií než ostatné orechy. Hovorí sa o nich, že sú priamo zásobárňou zdravia, skladajú sa z približne 60% oleja, 20% bielkovín a 15% cukrov. Pre naše zdravie je zásadné, že obsahujú provitamín A, vitamíny skupiny B a zo všetkých orechov majú najviac železa, veľké množstvo draslíka, fosforu foru a vápnika, stopové prvky, napr. Veľmi užitočnú meď.

V pistáciách sú tiež fytosteroly, ktoré údajne nielen znižujú hladinu nebezpečného cholesterolu v krvi, ale majú aj preventívny účinok voči rôznym typom rakoviny.

Health benefits of almonds main image 700 350.jpg

Mandle pôsobia pozitívne na tráviaci systém a prečisťujú črevá, obsahujú totiž najväčší pomer vlákniny zo všetkých orechov.

Ľudskému telu dodajú predovšetkým vápnik, ktorý je dôležitý pre zdravé kosti a napomáha správnej funkcii srdca, svalov a nervovej sústavy. Množstvo obsiahnutého vápnika je oveľa väčší než napríklad u mlieka.

Mandle sú bohatou zásobárňou všetkých základných živín bielkovín, esenciálnych aminokyselín, fosforu, horčíka, draslíka a železa. Upokojujú nervy, zlepšujú kvalitu kože, vylepšujú kvalitu vlasov, miernia osteoporózu.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 27. októbra 2019

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.