Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako nahradiť soľ v jedálničku

reklama:

1. Citrónová šťava

Najlepší spôsob, ako nahradiť soľ – pridať kyslosť.

Stlačte trochu citrónovej šťavy do šalátu, nikto si ani nevšimne, že potravina nie je posolená. Niektoré produkty budú ešte chutnejšie.

Citrón, napríklad dokonale obohacuje prírodnú arómu rýb.

Okrem toho, citrusové plody sú bohaté na vitamín C.

F0fbcf84.jpg

2. Ocot

 Jablkový, vínový, ryžový ocot, slad, balsamico – skúste ich všetky.

V závislosti od typu octu možno pridať aj do polievok, prílohovej  zeleniny, mäsa a rybích pokrmov. Pre zábavu si skúste vylúhovať svoj vlastný ocot s aromatických bylín.

Varovanie: túto náhradu soli nedoporučujeme pre osoby s poruchami gastrointestinálneho traktu.

1abb3a88.jpg

3. morské riasy

Riasy obsahujú prírodnú morskú soľ, vlákninu a veľa jódu.

Kúpte v lekárni suché riasy a rozmelte ich v mlynčeku na kávu alebo ručne rozmelte na jemný prášok. Pridajte do  zeleninových šalátov či hlavných jedál.

Takže ponecháte známu slanú chuť a nasýtite telo užitočnými látkami.

B11c9af1.jpg

4. Bylinky

Zabudnite na soľ, koreňte a soľte  bylinkami (čerstvé alebo suché) s jasnými plnými chuťami. 

Estragón –  mierne pikantná a korenistá chuť

Koriander – má príjemnú arómu anízu a citrusov;

Majorán – ostrý, pikantný a štipľavý;

Rasca – sladká a pikantná a voňavá;

Môžete použiť akékoľvek iné pochutiny, ktoré nájdete na trhu alebo v obchode.

B3db81e0.jpg

5. Cesnak

Cesnak má jasnú chuť a silný zápach.

Ten uspokojí dennú potrebu soli. Pokiaľ však máte po večeri v úmysle aktívne komunikovať s ostatnými je lepšie, aby ste nepoužívali čerstvý cesnak.

Vymeňte ho za sušený cesnakový prášok.

Príliž neskoro?

Žujte petržlenovú vetvičku alebo vypite pohár mlieka -neutralizuje zápach z úst.

C70e52c5.jpg

6. Sušená zelenina

Prirodzene slanú chuť majú paradajky, zeler a sladká paprika.

Aby chuť bola výraznejšia, zelenina môže byť použitá v sušenej forme.

Pri sušení je zachovaná nielen chuť zeleniny, ale tiež ostávajú vitamíny.

Sušená zelenina sa predáva v obchodoch, ale je jednoduché si ju nasušiť doma: po dobu 10-15 hodín v rúre pri teplote 80-100 ° C

Cf5ec29a.png

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 22. decembra 2016

Odporúčané články

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.