Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Máte vysoký cholesterol? Jedzte tieto potraviny!

reklama:

Ľudské telo si cholesterol vyrába buď samo, v pečeni, alebo ho prijíma potravou. Je potrebný pre správnu funkciu buniek, nervov a hormónov.

Ak tieto potraviny nekonzumujte, zvážte pridanie týchto zdravých dobrôt do vašej stravy.

How to follow a low cholesterol diet 722x406.jpg

Ovsené vločky

Ak chcete znížiť hladinu cholesterolu, môže byť dobrým začiatkom zmena ranného jedla. Zmenou raňajky na poctivú porciu ovsených vločiek môže znížiť LDL ( „zlý“) cholesterol o 5,3% už za 6 týždňov. Kľúčom k tomuto zníženiu cholesterolu je beta-glukán , látka v ovse, ktorá pohlcuje LDL – vaše telo ho potom vylúči

Kvalitné červené víno

Máte radi naozaj dobré a kvalitné červené víno? Ukazuje sa, že hrozno odrody Tempranillo s vysokým obsahom vlákniny, používané na výrobu červeného vína ako Rioja, môžu v skutočnosti výrazne znížiť hladinu cholesterolu . Štúdia vykonaná vedcami v Madride zistila, že keď ľudia konzumujú kvalitné červené víno pravidelne a v rozumnom množstve, ich hladina LDL sa znížila o 9%. A tí, ktorí mali vysoký cholesterol, dokonca zaznamenali pokles LDL o 12%. Ale myslite na to, že musí ísť o kvalitné víno, nie nejakú lacnú náhradu. A musí to byť červené víno, biele tieto vlastnosti nemá.

Losos a tučné ryby

732x549_how_much_cholesterol_should_i_have_per_day.jpg

Omega-3 tuky sú jedným z prírodných zdravotných zázrakov sveta a ukázalo sa, že sú istou prevenciou ochorenia srdca, demencie a mnohých ďalších chorôb . Teraz môžu tieto mastné kyseliny pridať do svojho repertoáru ešte ďalší zdravotný prínos: znižovanie cholesterolu . Podľa výskumu môže nahradenie nasýtených tukov omega-3, ako sú tie, ktoré sa nachádzajú v lososovi , sardinkách a všeobecne v tučných morských rybách, zvýšiť dobrý cholesterol až o 4-5%. Konzumujte lososa a kvalitné morské ryby 2-3x týždenne.

Orechy

Ak hľadáte ďalšie výborné občerstvenie, ktoré znižuje hladinu cholesterolu, výskum ukazuje, že by ste mali lúpať orechy! V štúdii publikovanej v časopise American Journal of Clinical Nutrition ľudia, ktorí jedli 50 gramov vlašských orechov 6 dní v týždni po dobu 1 mesiaca, znížili svoj celkový cholesterol o 5,4% a LDL cholesterol o 9,3% . Mandle a kešu sú ďalšie dobré orechy, ktoré v tejto súvislosti môžete jesť. Orechy sú zdravé , ale sú tiež vysoko kalorické, takže s ich konzumáciou opatrne. Nejedzte ich na kilá. 50-100g denne je však v poriadku.

Kvalitný čaj

Kvalitný čaj je známy najmä pre obsah antioxidantov, ktoré bojujú proti rakovine. Málokto už ale vie, že čaj je tiež skvelou obranou proti vysokým hladinám LDL cholesterolu . Podľa výskumov sa ukázalo, že čierny čaj znižuje krvné tuky až o 10% iba za 3 týždne. Urobte si teda denne šálku kvalitného zeleného čaju (náhradám sa vyhnite)

Olivový olej

Tento skvelý olej, ktorý je obľúbený najmä v Stredozemí, zvyšuje hodnotu HLD cholesterolu.

 Cesnak a cibuľa

Garlic lower cholesterol health food 1024x682.jpg

Tieto dve potraviny znižujú hladinu cholesterolu, pomáhajú znižovať LDL cholesterol kvôli ich zlúčeninám obsahujúcim síru – pomáhajú očistiť tepny.

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 13. decembra 2017

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies