Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Máte večerný hlad? Na tieto potraviny zabudnite

reklama:

Niektorí sa poriadne najedia až večer ..

Človek príde domov, zhodí zo seba všetok ten denný stres, zapne televíziu ak tomu si dá nejakú dobrotu. Sú jedlá, ktoré by ste si pred spánkom mali odoprieť.

Food eating sleep 960x600.jpg

Prečo?
Káva
Obsahuje kofeín, ktorý spôsobí, že spánok bude narušený. Ale nielen to! Káva je močopudná, a tak hrozí, že strávite večer chodením záchod. Preto odborníci odporúčajú dať si poslednú šálku kávy popoludní. Večer by to už mohlo narušiť vaše usínacie rituály.

Brokolica
Čo o to, zelenina je zdravá a plná vitamínov. Ale druhy so silnejšou stonkou, ako je hlúbová zelenina (karfiol, brokolica), nepatria práve medzi ľahko stráviteľné. Ak si ju dáte na večeru, máte na zvyšok noci o zábavu postarané. Medzi vedľajšie účinky totiž patrí plynatosť..

Hranolky
Tieto zemiakové hranolčeky sú geniálne! Stačí ich dať do rúry alebo do friťáku a za chvíľu sú hotové. A keď si ich potom pokvapkáte kečupom alebo tatárskou omáčkou, nemajú chybu! Zatiaľ čo vy si na hranolčekoch pochutnáte, vaše telo plače. Vedeli ste o tom, že mastné potraviny sa trávia ďaleko horšie než napríklad bielkoviny? Takže zatiaľ čo vy by ste mali spomaliť a naladiť sa na spánok, robíte pravý opak, prakticky donútite organizmus, aby si vzal nočnú šichtu.

Man eating chips.jpg

Čokoláda

Nie je nič blaženejšieho než sa pozerať na detektívku a maškrtiť čokoládu. Ale vedeli ste, že v troch kockách kakaovej pochúťky je 23 miligramov kofeínu, čo je dávka zodpovedajúca štvrtine hrnčeka kávy? Čím viac čokolády zjete, tým skôr riskujete tmavé kruhy pod očami a prebdenú noc.

Eating chocolate.jpg

Pikantné omáčky
Dať si na večeru pálivú omáčku je pekne riskantné. Jednak si tým môžete podráždiť žalúdok a tiež si koledujete o to, že vás bude páliť záha. Ale to nie je všetko! Histamín, ktorý začne telo po požití koreneného jedla vylučovať, spôsobí nespavosť. Budete sa skrátka cítiť unavene, ale nebudete môcť poriadne zaspať..

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 14. októbra 2019

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.