Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Má biele pečivo aj niečo pozitívne?

reklama:

Za všetko vraj môžu baktérie, ktoré majú pozitívny vplyv na trávenie človeka. A práve biele pečivo a chlieb má tvorbu týchto pozitívnych baktérií vyvolávať a podporovať, aspoň to tvrdia vedci z Ovieda, kde celá štúdia vznikala.

Tackling wheat woes and consumer taste puratos reformulates and launches new bread improvers.jpg

Aj biele, celozrnné

Oba typy pečiva a chleba majú vďaka spomínaným baktériám mobilizovať imunitný systém. Ale celozrnné pečivo je stále menej kalorické než biele . Samotný biely rožok, ktorý milujeme s maslom a so šunkou, má okolo tristo kalórií, čo sa blíži k porcii cestovín.

Bez otrúb menej užitočné

Práve dôležité otruby , ktoré obyčajné biele pečivo neobsahuje, sú veľmi zdravé a obsahujú vlákninu, ktorá je zdrojom cenných látok. Energiu z „normálneho“ rožku spálime za krátku dobu, spôsobuje výkyvy inzulínu a mení sa na čistý tuk.

Biele pečivo si dajte, ale obmedzene

Bieleho pečiva sa v skutočnosti nie je potrebné až tak moc báť! Aspoň to tvrdí jedna odborníčka na zdravú výživu. Podľa nej je dokonca zdravé! Mali by sme si ho však dopriať v primeranom množstve. Deti do troch rokov by údajne mali jesť výlučne len biele pečivo. S týmto súhlasí aj ďalšia odborníčka, ktorá sa zaoberá výskumom vývoja našej výživy. Na svojom blogu uviedla, že deťom do 3 rokov nedávame celozrnné výrobky, ale biele pečivo, múčne výrobky v malom množstve, čo je prevencia pred nedostatočným vstrebávaním minerálov, tukov a ďalších prospešných látok.

Basic white bread vegan 2.jpg

Kedy a koľko bieleho pečiva je vhodné konzumovať?

V súvislosti so zdravou životosprávou sa však často skloňuje skôr celozrnné pečivo než biele.  Medzi bielym a celozrnným pečivom je rozdiel len v stupni vymletého obilného zrna na múku. Preto veľké množstvo bioaktívnych látok, ktoré sa nachádza v celozrnnom, je aj v bielom pečive. Najväčší rozdiel medzi celozrnným a bielym pečivom je v energii, ktoré tieto pekárenské výrobky dodávajú organizmu.

Biele pečivo dodá organizmu rýchlo energiu. Celozrnné zase dodá organizmu dlhodobo energiu , preto je podľa nutričných špecialistov vhodnejšie toto pečivo konzumovať pri nízkej fyzickej aktivite. Ak odborníčka uprednostňuje biele pečivo deťom, je to najmä z toho dôvodu, že malé deti sa neustále hýbu a vedia automaticky rýchlu energiu spotrebovať.

Uprednostňovanie bieleho pečiva pred celozrnným si môžu dovoliť ľudia s vysokou fyzickou aktivitou.

Ak raz za čas neodoláte voňavému bielemu pečivu a pochutnáte si na jednom či dvoch rožkoch, nič prevratné sa s vaším zdravím nestane. Iné je však do seba tlačiť výrobky z bielej múky každý deň od rána do večera.

reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 26. februára 2017

Podobné články

Fb.jpg

Zázvor na vlasy ?

Proti šediveniu, vypadávaniu, lámaniu ale aj masteniu vlasov. Zázvor je korenina, ktorá obsahuje látky s protizápalovým … Čítať ďalej

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...