Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ktorým jedlám sa treba vyhnúť počas menštruácie a naopak, ktoré vám zmiernia bolesť?

reklama:

Nutričné ​​potreby žien sa počas menštruačného cyklu výrazne menia a nestoja za tým len hormonálne výkyvy

strava a menštruácia
www.gettyimages.com

Počas menštruácie strácate dôležité vitamíny a minerály a tieto straty je potreba obnovovať. Preto je dobré vyvažovať svoju stravu s ohľadom na to, v ktorej fáze menštruačného cyklu sa zrovna nachádzate.

Niektoré potraviny vám pomôžu udržiavať zdravú úroveň životne dôležitých prvkov. Okrem toho si tieto jedlá vedia dobre poradiť aj s typickými menštruačnými kŕčmi, opuchmi, bolesťami hlavy, nevoľnosťou a únavou. Veľakrát za nimi totiž stojí práve nedostatok určitých látok.

Čo by ste mali jesť, keď máte vaše dni, aby ste prospeli svojmu zdraviu?

brokolica

Počas menštruačného krvácania nestratíte žiadneho minerálu toľko ako železa. Brokolica tento prvok hravo doplní. Okrem toho je bohatá na vlákninu, horčík a draslík, ktoré pomáhajú proti nadúvaniu, uľahčujú trávenie a uvoľňujú svaly. Tým zmierňujú nepríjemné kŕče.

banány

Banány sú tou najlepšou desiatou, ak máte práve menštruáciu. Sú totiž plné spomínaného draslíka, horčíka a vlákniny. Tieto látky zabraňujú nepravidelným pohybom čriev a vzniku hnačky. Okrem toho banány tiež potlačia prirodzenú chuť sa počas vášho obdobia prejedať.

horká čokoláda

Horká čokoláda obsahuje veľa zdravých minerálov, napríklad železo, horčík a antioxidanty. Tiež sa v nej nachádzajú flavonoly, prvky, ktoré prospievajú prietoku krvi a uvoľňujú cievy. Nehovoriac o tom, že čokoláda dokáže zlepšiť náladu, čo je počas menštruačného obdobia viac ako potreba.

losos

Losos by mal byť do jedálnička zahrňovaný často. Kvôli tomu, že obsahuje omega-3 mastné kyseliny a veľké množstvo bielkovín, je totiž veľmi zdravý. Keď budete jesť lososa počas svojich dní, zmiernite tým kŕče, znížite riziko zápalu a váš menštruačný cyklus bude pravidelnejší.

zázvor

Nielenže zázvor potláča zápal, ale tiež zmenšuje menštruačné bolesti. Ak vás trápia bolesti podbrušku, pridávajte si do čaju častejšie čerstvý zázvor.

citróny a pomaranče

Všeobecne sa počas menštruácie odporúča jesť veľa ovocia, aby ste zvýšili svoj príjem vitamínov a znížili chuť na sladké, ktorá je pre menštruačné obdobie typická. Obzvlášť dobré sú ale citrusy. Okrem vitamínov totiž obsahujú tiež vlákninu a vodu, takže udrží vaše telo hydratované a zlepší vám trávenie. Citrusy navyše odstraňujú nevoľnosť a ďalšie nevítané stavy spojené s menštruáciou. Okrem toho tiež potláčajú krvácanie.

Čomu by ste sa mali počas menštruácie naopak vyhnúť?

mlieko

Mliečne výrobky nie sú najlepšie potravinou, ak trpíte neustálymi bolesťami brucha a kŕčmi. Nachádza sa v nich totiž laktóza, špecifický typ cukru, ktorý je ťažké stráviť. Tá niekedy spôsobuje nadúvanie, bolesti žalúdka a nevoľnosť – stavy, ktoré nie je dobré počas menštruácie podporovať.

sladkosti

strava a menštruácia
www.gettyimages.com

Možno vám cukrovinky počas menštruácie zlepšujú náladu, okrem toho ale tiež zapríčiňujú nadúvanie, plynatosť a kvôli veľkému množstvu rafinovaného cukru môžu viesť až k zápalu. To počas menštruácie vôbec nie je dobré, pretože už takto vaše telo bojuje s odchodom krvi a dôležitých minerálov. Lepšie je získať cukor zdravším spôsobom, a to konzumáciou ovocia.

kofeín

Štúdie dokázali, že kofeín môže skutočne predlžovať dobu menštruácie a v zriedkavých prípadoch vedie dokonca k vynechaniu menštruácie. Kofeín tiež zvyšuje príznaky predmenštruačného syndrómu. Ak na neho trpíte, tak by ste mali pred menštruáciou a počas nej príjem kofeínu vynechať alebo aspoň obmedziť.

ostré jedlo

Korenené jedlo niekedy dráždi žalúdok, čo môže byť v kombinácii s menštruáciou veľmi nepríjemné. Ak si ale vyberiete správne korenie, tak vám počas tohto obdobia môže dokonca pomôcť. Čerstvé chilli je napríklad známe pre svoje protizápalové účinky a šafran zase pomáha k správnej funkcii tráviaceho systému.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 4. decembra 2019

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.