V mnohých ohľadoch sme ako spoločnosť ušli dlhú cestu a mnoho vecí je u nás lepších a vyspelejších ako na západe. S jednou záležitosťou sa ale stále stretávame a nedarí sa nám ju dlhodobo vylepšiť. Ide o kvalitu tunajších obchodných reťazcov, ktorá veľmi pokrivkáva a v porovnaní s okolitými krajinami je doslova zúfalá.
Reťazce sú problémom
Nejde len o to, že sa tu potraviny predávajú za premrštené ceny, ale aj o úroveň služieb, ktoré nám tunajšie obchodné reťazce ponúkajú. Je to pritom prekvapujúce, pretože sú do jedného vlastnené veľkými zahraničnými spoločnosťami, u ktorých by sa dalo očakávať, že sa budú snažiť udržiavať si dobré meno aj v zahraničí. Kvalita potravín tu ale nie je valná a nie je divu, že sa Česku niekedy prezýva „popolnica Európy“. Teraz sa navyše ukázal ďalší nešvár obchodných reťazcov, na ktoré sa zamerala Štátna poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia. Vo väčšej miere začala kontrolovať hygienické podmienky a zistila, že aj tí najväčší hráči majú v tomto ohľade veľké medzery.
Poriadny neporiadok
Naposledy sme upozorňovali na Billu, ale podobne to dopadlo aj v Kauflande. Bolo to skoro ako cez kopirák. Zatiaľ čo predajňa bola ako tak v poriadku, akonáhle sa zašlo za dvere skladu, bolo zle. Inšpektori tu totiž objavili nebývalý neporiadok. Kauflandu sa to prihodilo hneď dvakrát, a to v pobočke v Pardubiciach a Chrudimi. Medzi potravinami sa tu nachádzali uhynuté myši aj ich trus. Zdalo sa, akoby tu mesiace nikto nesiahol na upratovanie. Špina bola na regáloch, podlahe aj stenách, skrátka všade. Sklady týchto predajní teda museli byť uzavreté až do dojednania nápravy.
Je úplne očividné, že správanie veľkých obchodných reťazcov potrebuje v Českej republike významne vylepšiť. Mali by začať brať oveľa väčší ohľad na zákazníkov, ktorí sú pre neho teraz iba zdrojom financií.
Zdroj: mix24.cz
Článok odhaľuje alarmujúce nedostatky v hygienických štandardoch obchodných reťazcov v Českej republike, konkrétne v Kauflande, kde boli zistené vážne hygienické problémy vrátane prítomnosti uhynutých myší a ich trusu v skladoch. Táto situácia zdôrazňuje dlhodobý problém kvality služieb a potravín, ktorý je v porovnaní s okolitými krajinami výrazne nižší. Inšpekcie odhalili, že aj veľké zahraničné reťazce, ktoré by mali udržiavať vysoké štandardy, zanedbávajú základné hygienické podmienky, čím ohrozujú zdravie zákazníkov. Je zrejmé, že obchodné reťazce musia zlepšiť svoje správanie a začať vnímať zákazníkov nielen ako zdroj financií, ale aj ako osoby, ktoré si zaslúžia kvalitné služby a bezpečné produkty.