Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
  • Dobré rady a nápady
  • Zdravie
  • Joga dokáže vyriešiť psychické, rovnako ako fyzické problémy. Nemusíte chodiť na lekcie, ani sa zložito učiť desiatky pozícií. Postačí vám iba jedna. Volá sa Malasaña. Ako na ňu a s čím všetkým pomôže?

Joga dokáže vyriešiť psychické, rovnako ako fyzické problémy. Nemusíte chodiť na lekcie, ani sa zložito učiť desiatky pozícií. Postačí vám iba jedna. Volá sa Malasaña. Ako na ňu a s čím všetkým pomôže?

reklama:

Fb 5.jpg

Posledné roky je slovo joga skloňované čoraz častejšie. Niet sa čomu čudovať, pretože miest kde si ju možno zacvičiť je stále viac. Navyše sa jedná o cvičenie, ktoré naozaj funguje. A to ako na telo, tak i na myseľ. Dokonca existuje niekoľko rôznych druhov jogy, z ktorých plynú jednotlivé pozície. Vďaka nej sa možno pretiahnuť, možno posilniť, rovnako ako možno eliminovať bolesti aj zlepšiť psychickú stránku. Nájsť tú pravú ale nemusí byť jednoduché. Preto vám odporučíme začať jedným, podľa nás najlepším cvikom. Je to poloha Malasaña, ktorú sa spoločne naučíme.

Čo všetko dokáže joga?

Kto ju vyskúšal, ten dáva za pravdu v tom, že joga je v dnešnom svete skutočne niečo, čo dokonale funguje a vďaka čomu môžeme byť spokojnejší. Ostatne dobre to reprezentuje aj výpočet všetkých vecí, kde pomáha. Môžete jednoducho odstrániť stres, rovnako ako psychickú bolesť. Môžete eliminovať nepriazeň, rovnako ako zlé myšlienky. Rovnako tak je možné zbaviť sa aj fyzických bolestí, možno zlepšiť kondíciu, pretiahnuť telo a posilniť. To sú jasné dôvody pre vyskúšanie. A najlepšia poloha? Rozhodne Malasaña.

Keď sa pozrieme na to, čo dokáže priamo pozície Malasaña, je výpočet pozitív tiež pomerne veľký a tiež pomerne bohatý. Je potrebné povedať, že sa dá vďaka tejto pozícii zbaviť stresu, rovnako ako je možné získať úplne novú životnú silu. Môže dôjsť aj k celkovému osvieženie vášho života. Pokiaľ hovoríme o celkovej fyzickej stránke, tak nemožno zabúdať na to, že sa dá zbaviť bolestí chrbta, rovnako ako je možné natiahnutie chrbtice, ale ďalej nemožno zabúdať tiež na to, že možno aj pretiahnuť brušné svaly, kedy dôjde tiež k ich posilneniu. To vedie aj k chudnutiu v týchto partiách. To je u tejto pozície zaujímavý klad navyše.

Malasaña je doporučovaná hlavne ženám

Prečo práve im? Je to kvôli ďalším pozitívam, ktoré môže táto pozícia prinášať. Aj tu sa musíme na niekoľko z nich pozrieť. Dokáže napríklad to, že vie eliminovať možné nepravidelnosti menštruačného cyklu, rovnako ako zabezpečí, že menštruácia nebude spojená s veľkou bolestivosťou, ani s veľkými výkyvmi nálad. U žien v pokročilejšom veku dokáže eliminovať nepríjemné ukladanie tukov v oblasti podbruška.

Ako pozícia Malasaña vyzerá? Naučiť sa ju je hračkou

Poďme na to. Vezmite si podložku, vyzujte si topánky a ponožky a vezmite si pohodlné oblečenie. Postavte sa na podložku a pomaly sa pokračujte, akoby do drepu. Iba s tým rozdielom, že kolená i nohy pôjdu od seba a budú smerovať smerom von. Vaše zadok budú naopak smerovať smerom nadol. Tesne nad podložku. Tým je hlavná časť polohy za vami. Teraz nezabúdajte ani na správnu pozíciu rúk, kedy je potrebné zopnúť ich pred sebou, ako by ste sa modlili. Prsty musia vždy smerovať nahor a dlane sa musia dotýkať.

Akonáhle je základná pozícia dosiahnutá, už ju môžete pilovať k dokonalosti. Treba vaša zadok posunúť čo najviac dole, rovnako ako kolená a nohy čo najviac von do priestoru. Tiež by ju nebolo začať tlačiť lakte smerom proti kolenám a odolávať tomu, že tie tlačí proti lakťom. Ďalej nezabúdajte ani na správne dýchanie, u ktorého je optimálne opakovať zhruba 5 – 10 jednotlivých cyklov. Potom, čo je cvik za vami sa môžete pozvoľna vracať opäť do normálnej polohy vášho tela.

Na začiatku si môžete pomôcť

Je jasné, že hneď od samotného začiatku nebude ľahké túto polohu dosiahnuť, alebo ňou udržať. Preto je možné si trochu pomôcť. Môžete si dať pod päty zložený uterák, ktorý ich udrží vo väčšej výške, čo sa následne podpíše na lepšom udržanie rovnováhy. Tiež nezabúdajte na to, že je vhodné sa zadkom oprieť o stenu alebo inú rovnú plochu, čo vám tiež pomôže v dlhšom udržanie tejto pozície.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 18. apríla 2019

Odporúčané články

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.