Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Tieto jedlá si kľudne doprajte aj pri diéte

reklama:

Väčšinou sa potraviny na čiernu listinu dostanú kvôli vysokému obsahu sacharidov, či tukov.

Ak sa snažíme schudnúť, prirodzene by sme sa takýmto potravinám mali vyhnúť.

Ale nie všetky jedlá kvôli diéte musíme zavrhnúť.

Diet. Dieting concept. Healthy Food. Beautiful Young Woman choos

Ktoré na prvý pohľad nediétne potraviny môžete vziať na milosť? A naopak zlepšiť tak svoje výsledky v chudnutí?

Zemiaky

Často zavrhované zemiaky nám neprospievajú väčšinou kvôli tomu, že ich kombinujeme na tanieri s mäsom a ďalšími živočíšnymi tukmi.

Ak pripravíte zemiaky s dusenou zeleninou, kapustou, či hubami, rozhodne vášmu diétnemu menu neuškodíte. Skôr naopak.

Zemiaky obsahujú rezistentný škrob, ktorý zvyšuje pocit sýtosti a vďaka tomu vám stačí pomerne nízky príjem kalórií. Tento druh chudnutia je podľa odborníkov pre telo ďaleko prirodzenejší, než len konzumácia mäsa a zeleniny.

Čokoláda

Svoje chuťové poháriky môžete rozmaznávať aj pri diéte. Ale samozrejme s mierou. Doprajte si kocku horkej čokolády a pri ďalšom jedle zjete menej, potvrdzuje to nový výskum univerzity v Kodani. Nehrozí vám prejedanie, ktoré je pre našu postavu tak nebezpečné.

Dark chocolate 625_625x350_81470296626.jpg

Cestoviny – ale len niektoré

Cestoviny bývajú rovnako ako pečivo vyškrtávané z diétnych jedálničkov. Problém je v tom, že by sa to malo týkať len niektorých, a síce tých z bielej múky. Ostatné cestoviny z celozrnnej, či pšeničnej, ražnej, alebo špaldovej múky sú vyložene diétne a zdraviu prospešné.. Zabúdať by ste nemali ani na kuskus, ktorý sa svojím zložením radí do cestovín.

Namiesto nanukov ovocné drene

Využite ponuku ovocných drení, namiesto kopčeka zmrzliny doprajte radšej ovocný sorbet s ľadovými kryštálikmi. Pripravte si domáci sorbet samy a presne podľa vašich chutí. Môžete skúsiť tie z vodového ovocia, melónové, nektarinkové, broskyňové či  ananásové. Ak máte kvalitný mixér, trochu medu a niekoľko plastových nádobiek, za pár hodín môžete mať v mrazničke skutočne lahodné drene – kým sa mrazia, premiešavajte ich každé dve-tri hodiny.

Mäso na prírodno

Okrem hydinového si doprajte aj rybie, či dokonca hovädzie steaky. Chudé hovädzie mäso obsahuje veľa cenných látok (železo, vitamín B) pre správne fungovanie vášho organizmu.

Mäso v jedálničku kombinujte so zeleninou a odpustite si vyprážané a obaľované varianty. Najlepšie je mäso na prudko ogrilovať, či upiecť.

Beef steak 988x675.jpg

Mliečne výrobky

Syry, tvaroh, či smotana – všetko to sú kaloricky bohaté dobroty. Z druhej strany zasýtia a vysoká hladina vápnika podporuje chudnutie a rýchlejšie spaľovanie. Voľte teda varianty bez cukru a syry v malom množstve (približne 50 g denne) tiež neuškodia.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 10. mája 2017

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.