Finančná správa začína od mája akciu zameranú na kontrolu evidencie tržieb v e-kase a vydávanie pokladničných dokladov.
Ako informovala hovorkyňa Finančného riaditeľstva SR Martina Rybanská, kontrolóri sa sústredia na prevádzky, ktoré poskytujú zákazníkom stravovacie služby, čiže na jedálne, reštaurácie či pohostinstvá.
Okrem toho sa zamerajú aj na kozmetické salóny, kadernícke prevádzky a wellness centrá.
Cieľom kontrol nie sú pokuty
„Kontrolám sa nevyhnú ani podnikatelia, u ktorých bolo v predchádzajúcom období zistené porušenie zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice (ERP),“ dodala Rybanská. Inšpektori sa zamerajú na kontroly e-kasy a vydávanie pokladničných dokladov.
Podnikateľov finančná správa informuje o akcii s cieľom, aby dbali na dodržiavanie zákona a vyhli sa prípadným sankciám.
„Cieľom kontrol nie je rozdávať pokuty, ale podporiť dobrovoľné plnenie daňových povinností. Zároveň je povinnosťou finančnej správy zabezpečiť, aby podnikatelia dodržiavali zákon a zákazníkom vydávali pokladničné doklady,“ dodala Rybanská.
Nejde pritom o jednorazovú akciu, v kontrolách bude finančná správa pravidelne pokračovať. Pred vykonaním štandardnej kontroly bude vo väčšine prípadov finančná správa vykonávať priamo na prevádzke online monitoring tržieb.
Kontrolórom poslúžia tablety
Kontrolóri budú pozorovať prostredníctvom tabletov priamo v prevádzke alebo v blízkosti prevádzky, či tržby od zákazníkov prichádzajú do systému e-kasa.
„V prípade, že bude všetko v poriadku, podnikateľ si ani nevšimne, že bol kontrolovaný a ku klasickej štandardnej kontrole ani nemusí dôjsť. Týmto novým moderným postupom kontroly chce finančná správa čo najmenej zaťažovať poctivých podnikateľov,“ uzavrela Rybanská.
Zdroj: SITA