Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Dôvody, prečo začať chodiť viac

reklama:
chôdza
chôdzawww.gettyimages.com

Chôdza je náš najprirodzenejší pohyb. Na našich nohách sa každodenne dopravujeme takmer všade, ale s postupom pohodlnejších možností tých príležitostí ubúda. Síce nám zo začiatku bude pripadať, že sa aspoň ušetríme pred únavou, ktorá z pohybu vyplýva, ale v skutočnosti si akurát škodíme. Aké pozitíva teda z chôdze vyplývajú a o čo sa denne pripravujeme? Chôdza je ideálna aj pre ľudí s nadváhou.

Chodíte?

Nie každý z nás má prostriedky na pravidelnú návštevu posilňovne, a aj keď sa do nej treba snažiť pravidelne dochádzať, ale fyzický stav nám to niekedy nedovoľuje. Chôdza predstavuje jednoduché riešenie. Narozdiel od behu vám totiž nebude ničiť kĺby a ľudia trpiaci obezitou by pri nej nemali mať také problémy s dýchaním. Štúdie hovoria, že denné minimum by malo byť 10 000 krokov, ale pre začiatok ich stačí 6 000. To by totiž malo zodpovedať hodinovej prechádzke, čo je vo finále dostačujúca.

Úspech pramení predovšetkým vo voľbe obuvi.Topánky by mali byť pohodlné a zo začiatku odporúčame dať do nich ponožky, pretože otlaky vám prechádzku môžu skomplikovať. Pri chôdzi je nutné dodržiavať pitný režim a pokiaľ nie ste navyknutí chodiť na dlhšie vzdialenosti , začnite zľahka. Zvyknite si na prechádzku v dĺžke 20 minút 3x týždenne a postupne navyšujte.

Niekedy to tak nevypadá , ale pravidelný pohyb sa prejavuje i na našej psychickej nálade. Kľudná príroda vám pomôže odbúrať stres a zlepšiť náladu. Extrovertní jedinci si so sebou môžu zobrať so sebou priateľov alebo partnera a využiť chôdzu na rozhovor. Prechádzky sú vhodné pre všetkých, i pre starších ľudí a pre tehotné ženy. S postupom času môžete pozorovať aj  lepšiu kvalitu spánku a úbytok váhy.

Pre začiatok sa doporučuje obmedziť dopravné prostriedky  alebo vystúpiť o jednu zastávku skôr a prejsť pešo. Pokiaľ je možnosť medzi schodmi a výťahom, zvoľte vždy schody. Jednoducho všade hľadajte možnosť chôdze. Mne osobne pomohlo si zadovážiť hodinky s krokomerom , ktoré my vždy svojimi upozorneniami motivovali.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 24. mája 2021

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.