Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Diéta, vďaka ktorej budete šťastnejší

reklama:

Naša strava sa skladá zo sacharidov, bielkovín, tukov, minerálov, vitamínov a stopových prvkov. Po trávení sa rozkladajú na jednoduché chemické látky, ktoré ovplyvňujú nielen chemické a hormonálne pochody v tele, ale aj funkcie mozgu, z ktorého pramenia naše nálady, pocity a stavy.

O HEART DIET facebook

 Ak teda prijímame zlé jedlo, nemôžeme sa cítiť dobre.

A ak sa takto stravujete dlhodobo, objavujú sa depresie, cítite sa podráždene a ste náladový. Ale nemusí to súvisieť iba s nadmierou jednoduchých cukrov a tukov, ale aj so zvolenou diétou. Drastické diéty a s tým súvisiace poruchy príjmu potravy majú podobné príznaky – negatívne myšlienky, úzkosti, uzatváranie sa do seba a pod.

Diétou proti depresii

Priamo na psychiku pôsobia najmä esenciálne aminokyseliny , ktoré si telo nie je schopné samo vyrobiť a musí ich prijímať potravou. Navyše potláčajú chuť do jedla , ich dostatok tak môže byť tým prvým krokom k štíhlejšej línii.

La_dieta2_img.jpg

Fenylalanín, tryptofán, tyrozín a arginín sa chemickými procesmi menia na tzv. Hormóny šťastia (melatonín, serotonín). Tieto hormóny zlepšujú náladu, zvyšujú mentálnu bdelosť a tiež priaznivo ovplyvňujú kvalitu spánku. Podobne pôsobia aj fosfolipidy, nenasýtené mastné kyseliny a lecitín. Z vitamínov je potrebné doplniť béčka, ktorých nedostatok má priamy vplyv na únavu. Z minerálov ide predovšetkým o železo a zinok.

Ide o zameranie sa na prísun žiaducich látok, ktoré organizmu pri depresívnych stavoch chýba. Všeobecne možno povedať, že veľkú službu urobia zrelé banány a ich pravidelná konzumácia (plné tryptofánu), tvrdé syry a kvalitné mäso (plné fenylalanínu), fazuľa (plné tyrozínu) a arašidy (plné arginínu) .

Jedlo pre dobrú náladu

Aby fungoval mozog

Omega-3 mastné kyseliny v rastlinnom oleji a rybách zlepšujú pamäť. Pre fungovanie centrálneho nervového systému sú dôležité vitamíny skupiny B. Pri ich nedostatku sa odporúča sa zvýšená konzumácia obilných klíčkov a celozrnných obilnín.

Aby zmizla depresia

Nedostatok kyseliny listovej prispieva k depresii, podráždenosti a zmenám nálad.Doplňte do jedálnička viac špenátu a brokolica. Pri únave a slabosti si zase doprajte kvalitný steak a mliečne produkty.

Aby zmizol stres

Pre väčší pokoj, odolnosť a výkonnosť organizmu sa zamerajte na vitamín C, zinok, horčík a draslík. Nájdete to hlavne v čerstvom ovocí a zelenine a v strukovinách. Žiadúce vitamíny a minerály doplní tiež sušené ovocie.

Diéta nieje zakázaná

Ak chcete zmeniť stravovacie návyky, musíte mať dostatočnú motiváciu a reálne ciele. Zákazy typu „už nikdy nejem sladkosti“ sú naozaj zbytočné a nerealizovateľné. Dlhodobé odriekania obľúbeného jedla je veľmi frustrujúce. Radšej si raz za čas doprajte kúsok čokolády a vytvorte si z toho rituál, na ktorý sa budete pravidelne tešiť.

reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 13. júna 2016

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...