Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
reklama:

Diéta, vďaka ktorej budete šťastnejší

reklama:

Naša strava sa skladá zo sacharidov, bielkovín, tukov, minerálov, vitamínov a stopových prvkov. Po trávení sa rozkladajú na jednoduché chemické látky, ktoré ovplyvňujú nielen chemické a hormonálne pochody v tele, ale aj funkcie mozgu, z ktorého pramenia naše nálady, pocity a stavy.

O HEART DIET facebook

 Ak teda prijímame zlé jedlo, nemôžeme sa cítiť dobre.

A ak sa takto stravujete dlhodobo, objavujú sa depresie, cítite sa podráždene a ste náladový. Ale nemusí to súvisieť iba s nadmierou jednoduchých cukrov a tukov, ale aj so zvolenou diétou. Drastické diéty a s tým súvisiace poruchy príjmu potravy majú podobné príznaky – negatívne myšlienky, úzkosti, uzatváranie sa do seba a pod.

Diétou proti depresii

Priamo na psychiku pôsobia najmä esenciálne aminokyseliny , ktoré si telo nie je schopné samo vyrobiť a musí ich prijímať potravou. Navyše potláčajú chuť do jedla , ich dostatok tak môže byť tým prvým krokom k štíhlejšej línii.

La_dieta2_img.jpg

Fenylalanín, tryptofán, tyrozín a arginín sa chemickými procesmi menia na tzv. Hormóny šťastia (melatonín, serotonín). Tieto hormóny zlepšujú náladu, zvyšujú mentálnu bdelosť a tiež priaznivo ovplyvňujú kvalitu spánku. Podobne pôsobia aj fosfolipidy, nenasýtené mastné kyseliny a lecitín. Z vitamínov je potrebné doplniť béčka, ktorých nedostatok má priamy vplyv na únavu. Z minerálov ide predovšetkým o železo a zinok.

Ide o zameranie sa na prísun žiaducich látok, ktoré organizmu pri depresívnych stavoch chýba. Všeobecne možno povedať, že veľkú službu urobia zrelé banány a ich pravidelná konzumácia (plné tryptofánu), tvrdé syry a kvalitné mäso (plné fenylalanínu), fazuľa (plné tyrozínu) a arašidy (plné arginínu) .

Jedlo pre dobrú náladu

Aby fungoval mozog

Omega-3 mastné kyseliny v rastlinnom oleji a rybách zlepšujú pamäť. Pre fungovanie centrálneho nervového systému sú dôležité vitamíny skupiny B. Pri ich nedostatku sa odporúča sa zvýšená konzumácia obilných klíčkov a celozrnných obilnín.

Aby zmizla depresia

Nedostatok kyseliny listovej prispieva k depresii, podráždenosti a zmenám nálad.Doplňte do jedálnička viac špenátu a brokolica. Pri únave a slabosti si zase doprajte kvalitný steak a mliečne produkty.

Aby zmizol stres

Pre väčší pokoj, odolnosť a výkonnosť organizmu sa zamerajte na vitamín C, zinok, horčík a draslík. Nájdete to hlavne v čerstvom ovocí a zelenine a v strukovinách. Žiadúce vitamíny a minerály doplní tiež sušené ovocie.

Diéta nieje zakázaná

Ak chcete zmeniť stravovacie návyky, musíte mať dostatočnú motiváciu a reálne ciele. Zákazy typu “už nikdy nejem sladkosti” sú naozaj zbytočné a nerealizovateľné. Dlhodobé odriekania obľúbeného jedla je veľmi frustrujúce. Radšej si raz za čas doprajte kúsok čokolády a vytvorte si z toho rituál, na ktorý sa budete pravidelne tešiť.

reklama:
reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 13. júna 2016

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...