Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Diéta podľa Francúzok: Schudnete aj 10 kíl!

reklama:
00 1.jpeg
Francúzky si vedia jedla užiť, aj preto nemajú problémy s nadváhou!

Známy francúzsky paradox platí nielen v prípade zdravia, ale aj vo vzťahu k štíhlosti. Väčšina Francúzok je totiž cez domácu ťažkú ​​kuchyňu plnú mäsa, omáčok, červeného vína a syrov štíhla a drobná. Čím to? Kde je tajomstvo ich dokonalé postavy? Odborníci tvrdia, že ide o ich vyrovnaný vzťah medzi jedlom a potešením, ktoré im prináša, a tiež o víťazstvo kvality nad kvantitou.

Diéta, ktorá z tohto faktu vychádza a je pomenovaná ako diéta Francúzok, je charakterizovaná komplexným postojom k životu, nie teda iba prístupom k jedlu. Veľmi podrobne je opísaná v knihe Francouzky netloustnou – Tajomstvo večnej štíhlosti. Kniha obsahuje stratégiu životného štýlu pre ženy, ktoré chcú schudnúť 5-10 kilogramov. Jej autorkou je Mireille Guilianová, ktorá diétu zostavila na základe vlastných skúseností. Porovnáva prístup k jedlu vo Francúzsku a v Amerike, do ktorej presťahovala, a snaží sa nájsť ideálne východisko pre všetkých, ktorí si chcú dosýta vychutnať dobré jedlo, ale pritom nepribrať.

Je to vôbec možné? Podľa Mireille áno. Jej diéta ponúka Štvorstupňový plán, počas ktorého by ste sa mali naučiť nielen správne jesť, kombinovať potraviny, ale tiež dosiahnuť duševnú rovnováhu, ktorú na Francúzsku tak obdivujete. Ako na to? Autorka vám odporúča dodržiavať nasledujúce pravidlá.

01 1.jpeg
Základom je nezaťažovať telo veľkými porciami

Základné pravidlá francúzskej diéty

  • Vyhnite sa extrémom – nemali by ste sa cítiť ani prejedení, ale ani hladovať.
  • Snažte sa nebyť posadnuté jedlom ani diétou.
  • Nevynechávajte jedlá – jedzte minimálne 3x denne.
  • Dopoludňajšie alebo popoludňajšie desiaty nie sú povinné. Občas si ale namiesto nich môžete dopriať malý snack – zákusok alebo croissant.
  • Nenahradzujte denné jedlá diétnymi nápojmi a koktaily.
  • Snažte sa vyhnúť takým jedlám, po ktorých sa budete cítiť previnilo.
  • Zamerajte sa na kvalitné potraviny v malých porciách.
  • Ak urobíte chybu, nič si nevyčítajte, a skrátka sa vráťte k svojmu plánu.
  • Jedlo si vopred plánujte.
  • Z jedla si urobte potešenie a miesto na „zlé“ sa sústreďte na „dobré“ potraviny.
  • Jedlo si vychutnávajte a nikdy počas jedla nerobte ešte ďalšie činnosť (nečítajte si, nesledujte televíziu a podobne).
  • Denne si doprajte dlhšiu prechádzku. Aj keby to mala byť prechádzka pozdĺž výkladov módnych značiek, je to tiež pohyb, ktorý sa počíta.
02.jpeg
Dôležité sú aj kvalitné a čerstvé potraviny

Ako prebiehajú jednotlivé fázy francúzskej diéty?

1. fáza

V tomto prvom trojtýždňovom období vykonajte podrobnú inventúru svojho stravovania. Starostlivo si zapisujte všetko, čo jete aj pijete, v akom množstve a kedy. To vám pomôže určiť, ktoré jedlá jete nadmerne alebo v akej situácii máte tendencie k prejedaniu. Tiež by ste si mali ujasniť, prečo vlastne chcete schudnúť, aká je vaša motivácia a ktoré stravovacie návyky alebo jedla vám môžu v uskutočnení vášho cieľa brániť.

2. fáza

Čas premeny môže trvať od jedného do troch mesiacov. Počas tohto obdobia by ste sa mali postupne presunúť od kvantity ku kvalite. Zahrnúť do svojho jedálnička zdravšie potraviny, naučiť sa správne variť, nakupovať, vypestovať si rituál pravidelného pitia vody, vychutnávať si každé sústo, neprejedať sa a tiež naučiť sa hľadať alternatívy za vysokoenergetické potraviny. Autorka zdôrazňuje, že niektorým sa táto zmena podarí veľmi rýchlo, iné na ňu naozaj potrebujú až štvrť roka.

3. fáza

V tento čas by malo dôjsť k stabilizácii vašich návykov a ich upevnenie. Autorka radí, ako sa vyrovnať s niektorými spoločenskými udalosťami, akými sú napríklad pracovná večera, raut a podobne. Vo Francúzsku ide vraj totiž u večera predovšetkým o konverzáciu a stretnutia ľudí a množstvo jedla je až na druhom mieste. Na rozdiel od väčšiny odborníkov v tejto publikácii Mireille nepropaguje desiaty. Hovorí, že Francúzi sa radšej naje dosýta pri hlavných jedlách, a preto sa im často nestáva, že by mali hodinu či dve po obede chuť na niečo iné.

4. fáza

V tejto fáze, približne pol roka po začatí programu francúzskej diéty, by ste už mali dosiahnuť svoje vysnívané váhy a zároveň jesť tak, aby vám jedlo chutilo, nepociťovali ste hlad a množstvo potravy pritom zodpovedalo vášmu metabolizmu a spaľovanie. Jednoducho povedané, nebudete priberať, ale ani hladovať, nieto strádať. Vaša premena v „pravú Francúzku“ by mala byť u konca.

Výhody a nevýhody francúzskej diéty

Veľkou nevýhodou tejto „diéty“ je fakt, že vám nikto presne nepovie ani neporadí „jedzte toto a toto, a naopak vynechajte toto a toto“. Tiež vám nezakáže konkrétne potraviny ani nepredpisuje presný jedálny lístok. Na druhej strane vás ale učia, ako si postupne zostavovať stravovacie poriadok tak, aby vyhovoval práve vám. Menia váš postoj k jedlu a donúti vás viac premýšľať nad tým, čo do úst vkladáte. Z dlhodobého hľadiska je ale tento prístup určite efektívnejšie ako večné pokusy o nasledovanie presne rozpísaného jedálnička.

Jedzte tak, aby vás diéta neobmedzovala

Z toho vyplýva, že tento systém sadne tomu, kto to myslí so zmenou životného štýlu vážne a chce diétu prispôsobiť svojmu dennému rytmu. Postupne sa totiž naučíte jesť a správať tak, aby to nijako neobmedzovalo vaše denné aktivity a pritom ste chudli alebo si váhu udržiavali.

Čo hovoríte jedálnemu režimu Francúzok? Sadol by aj vám?

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 11. septembra 2018

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.
Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies