Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Cuketa pre vaše zdravie!

reklama:

Zlepšite svoje zažívanie s cuketou

513320045.jpg

Pokiaľ s ním máte dlhodobé, ale aj krátkodobé problémy, je cuketa rozhodne tým pomocníkom, s ktorým neurobíte chybu. To preto, že blahodárne pôsobí na sliznicu vášho čreva. To bude zdravé a bude fungovať tak, ako má. Vďaka tomu budú všetky zažívacie procesy vo vašom tele fungovať presne tak, ako fungovať majú.
Okrem čreva je to tiež oblasť močového ústrojenstva. Aj tomu dokáže cuketa veľmi výrazne prospieť. Ako konkrétne? Pomáha k tomu, aby vaše telo nezadržiavalo zbytočnú vodu. Nielen, že zlepší všetky procesy v tomto smere, ale tiež pomáha odplavovať prebytočnú soľ, ktorá sa práve na zadržiavanie vody toľko negatívne podpisuje.

Dostaňte do tela dôležité látky

Stačí pár kúskov správnej zeleniny a výsledok je rovnaký ako keď si kúpite výživové doplnky. A práve medzi jeden druh, na ktorý sa zameriame, patrí cuketa. Veľmi obdivuhodný je obsah vitamínu C . Táto zelenina len potvrdzuje, že to nemusí byť nutne len ovocie, v ktorom sa môže nachádzať. Ďalej nemožno zabudnúť ani na dôležité prvky typu:

mangán
meď
fosfor
Obsahuje tiež omega-3 mastné kyseliny . Keď ju zvolíte ako prílohu k odporúčaným rybám, získate taký prísun týchto dôležitých kyselín, že sa vaše zdravie posunie výrazným spôsobom dopredu.

Skvelá voľba pri chudnutí

Ako si cuketu pripravíte, je len na vás. Keďže sa jedná o zeleninu, je vhodnou voľbou zamerať sa primárne na zdravé varianty prípravy. Vďaka tomu zaistíte, že do tela dostanete skutočne len veľmi málo kalórií. Keď si dáte 100 gramov cukety, znamená to pre vás, že do tela dostanete 20 kilokalórií. A to je hodnota naozaj veľmi nízka. Je to hlavne vďaka tomu, že veľkú časť obsahu tejto zeleniny tvorí primárne voda .

Ďalej je nutné myslieť na rozhodne nezanedbateľný podiel vlákniny. Aj tá je pri chudnutí dobrým pomocníkom. Nielen preto, že vďaka nej podporíte tráviace procesy. Je to hlavne preto, že dokáže navodiť pocity sýtosti. Takéto cestoviny s cuketou sú v diétnom režime skvelou voľbou. Stačí aj malá porcia a na niekoľko hodín máte istotu, že vás nedostihne hlad.

Cuketa má veľmi málo kalórií – to z nej robí obľúbenú súčasť akejkoľvek diéty. Ak cuketou nahradíte akékoľvek potraviny s mnohými kalóriami, je to super cesta k chudnutiu.

Dajte si aj šupky z cukety

Chicken zucchini casserole 4.jpg

Robíte pri príprave cukety tú chybu, že ju vždy pred konzumáciou olúpete? Ak áno, rozhodne vám odporúčame to nerobiť. Z akého je to dôvodu? Ten hlavný je spojený s faktom, že aj samotná šupka obsahuje veľa živín, ktoré môže vaše telo využívať. Sú to hlavne karotény , ktoré sú v ľudskom tele dôležité preto, aby bola zaistená dostatočná tvorba vitamínu A.

Ten dokáže tlmiť tvorbu zápalov, dokáže eliminovať tiež šeroslepotu, rovnako ako dokáže posilňovať imunitu. Cuketa ho teda priamo neobsahuje, ale vďaka ostatným látkam zaistíte, že ho v tele budete mať viac než dosť. A to je veľké plus.

Chráňte telo pred civilizačnými chorobami

Je vhodné snažiť sa civilizačným chorobám nielen predchádzať, ale je vhodné s nimi tiež bojovať. A ako inak, než pomocou cukety. Tá obsahuje látky, ktoré dokážu v prvom rade znižovať hladinu cholesterolu v krvi. Práve jeho vysoký výskyt má za následok hlavne problémy so srdcom, rovnako ako nemožno ignorovať ani problémy spojené s cievnym systémom.

Cuketa je naozaj úžasná pre vaše srdce. Obsahuje zaujímavé množstvo draslíka, ktorý pomáha znižovať krvný tlak. Obsahuje tiež trochu kyseliny listovej, ktorá rozkladá aminokyseliny, ako je homocysteín , ktoré spôsobujú srdcové infarkty a mŕtvice. A konečne horčík v cukete pomáha pri udržiavaní krvného tlaku v normálnej hladine.

Druhou civilizačnou chorobou, s ktorou vie cuketa bojovať, je cukrovka. Vďaka obsahu niekoľkých látok dôjde k tomu, že bude krvný cukor prirodzene znižovaný. Tu je vhodné ešte spomenúť optimálnu glykemický index, ktorý zabezpečí to, že hodnoty krvného cukru nijako výrazne nevystrelí nahor, a že cukry budú uvoľňované postupne. Teda správne.

Zaistenie pitného režimu

Až 90 percent jej objemu tvorí práve voda. A práve vďaka tomu môže byť cuketa skvelým pomocníkom, ako zabezpečiť pitný režim a ako bojovať proti dehydratácii. Nie je nič výnimočné, že práve v letných dňoch dochádza k tomu, že telo veľa vody stráca. Ak nutne nie ste vyznávači toho, že budete piť litre tekutín, je treba do jedálnička zaradiť práve potraviny s vysokým obsahom vody. Vďaka cukete sa teda vaše telo dostatočne zavodní a vy budete mať istotu, že predídete všetkým problémom, ktoré súvisia práve s dehydratáciou, ktorá v krajnom prípade môže spôsobiť aj kolaps organizmu.

Pre zdravie vašich očí

Pomáhajú odstrániť opuch očí, ktorý sa robí okolo očí kvôli nadmernému zadržiavaniu vody. A ďalej karotenoid beta-karotén môže byť v tele premenený na vitamín A. Prítomnosť vitamínu A v cukete pomáha pri vývoji aktívnych buniek v očiach, čo zlepšuje videnie a pomáha pri prevencii s vekom súvisiacich zdravotných stavov ovplyvňujúcich oči, ako je potrebné makulárnej degenerácie .

Posilňuje zuby a kosti

Vzhľadom k tomu, že cuketa je dobrým zdrojom vitamínu C, považuje sa za dobré jedlo pre boj s astmou. Vitamín C, silný antioxidant, hrá doslova obrovskú úlohu v udržaní silného imunitného systému a pri ťažkostiach s respiračnými problémami. Jej protizápalové vlastnosti pomáhajú udržiavať pľúca čisté. Cuketa obsahuje tiež vápnik, ktorý napomáha správnemu fungovaniu nervového systému a dáva potrebnú silu kostiam a zubom.

Dobrý zdroj draslíka

Cuketa obsahuje veľa draslíka. Jedna šálka varenej cukety vám dá viac ako 15 percent odporúčanej dennej hodnoty tohto minerálu, čo je viac ako to, čo je obsiahnuté v klasickom multivitamínovom doplnku!

Výskum naznačuje, že nízky obsah draslíka v tele je spojený s nerovnováhou iných minerálov, – to môže zvýšiť riziko ochorenia srdca a ďalších komplikácií. Draslík môže byť tiež prirodzeným spôsobom, ako znížiť krvný tlak, pretože pôsobí proti účinkom stravy s vysokým obsahom sodíka. Zvýšenie príjmu draslíka môže znížiť riziko mŕtvice a môže tiež znížiť pravdepodobnosť vývoja srdcových ochorení.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 25. júla 2018
K téme

Podobné články

Odporúčame

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.
Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies