S dnešnými možnosťami počúvania hudby takmer kdekoľvek si môžeme všímať zmeny nálad a zosilnenie určitých pocitov v súvislosti s práve hrajúcou skladbou. Tento jav sa postupne začal využívať aj v marketingu a psychoterapii, pretože výsledky štúdií venujúcich sa tejto téme boli prekvapujúce. Hudba má na naše emócie neskutočný vplyv a stretávame sa s ňou v každodennom živote. Nemusí nutne rokovať o počúvaní pomocou slúchadiel, stačí začuť niečie zvonenie, započúvať sa do znelky v reklame alebo si všimnúť pesničky hrajúce v supermarkete.
Najviac fascinujúci je fakt, že hudba nemá iba vplyv na naše pocity, ale ich aj vytvára. Každý snáď zažil ten moment, kedy celý deň pršalo, v práci sa nedarilo a zrazu v rádiu začala hrať vaša obľúbená pesnička a razom bola cesta domov krajšia. Ďalším dobrým príkladom sú Vianoce a vianočné koledy, ktoré v niektorých prípadoch môžeme počúvať tisíckrát, a predsa neomrzia a dobrú náladu so sebou prinesú za každých okolností.
Hodnotenie pesničky podľa jej obľúbenosti
Počúvanie hudby je celkovo veľmi zaujímavá činnosť, ktorá sa z psychologického ani vedeckého hľadiska nedá celkom iste pochopiť. Niektoré štúdie tvrdia, že ľudia v psychickej nepohode sa viac zameriavajú na text pesničky ako na jej melódiu. Iné zase hovoria, že nadržujeme pesničkám, ktoré máme spojené s konkrétnym zážitkom.
Na čom sa však vedci zhodli, je fakt, že pokiaľ je skladba populárna, ľudia jej venujú väčšiu pozornosť. Deje sa tak zrejme z dôvodu, aby pochopili, prečo je taká obľúbená. Sami si môžete vyskúšať taký menší experiment, kedy si nejakú pesničku vypočujete a skúsite si všimnúť, čo to urobilo s vaším rozpoložením. S takmer absolútnou istotou to predsa len s vašimi pocitmi zamieša, lebo hudba holt takú schopnosť má.