Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Čo sa stane s vašim telom, keď prestanete jesť chlieb? Budete veľmi prekvapení

reklama:
chleba
chlebawww.gettyimages.com

Všetci vieme, že chlieb je základná potravina stravy. Áno, a väčšina reštaurácií ho má neustále uložený na stoloch a mnoho domácností ho servíruje s každým jedlom. Vedeli ste, že celosvetovo, zo všetkých prijatých kalórií z jedla, 20% z nich je prijatých práve z chleba? Presne tak, a nie je nič zlé na konzumovaní doma vyrobeného chleba raz za čas. Ale odborníci tvrdia, že spracovaný chlieb by ste skutočne nemali jesť každý deň. Avšak toto sa stane vášmu zdraviu ak prestanete chlieb jesť úplne.

Stratíte na váhe kvôli úbytku vody

Pokiaľ zmenšíte váš príjem uhľohydrátov, prvé čo spozorujete bude rýchly, dokonca magický úbytok na váhe. Nestratíte však tuk, ale vodu. Odborníci hovoria, že keď sú uhľohydráty uložené v tele vo forme glykogénu, tak každý gram uhľohydrátov sa z troch štvrtín tvoria zásoby vo forme váhy v podobe vody. To znamená, že keď zredukujete uhľohydráty v potrave, tak začnete využívať zásoby glykogénu a stratíte značné množstvo vody a tým aj váhu jej tvorenú.

Budete sa cítiť vyčerpaní

Predovšetkým by ste mali vedieť, že uhľohydráty sú hlavným zdrojom energie pre mozog. A odborníci tvrdia, že keď človek zmenší ich príjem mozog beží naprázdno, najmä ak sa zásoba glykogénu zníži bude mozog ochudobnený. Nakoniec, keď sa vyčerpá všetok glykogén, vaše telo odbúrava tuky a vytvára narýchlo malé čiastočky zvané ketóny. Možné vedľajšie účinky: zápach z úst, sucho v ústach, únava, slabosť, závraty, nespavosť, nevoľnosť a zmätenosť. V podstate sa cítite ako by ste mali chrípku. Nakoniec si vaše telo zvykne na fungovanie na ketónoch a vy sa už nebudete cítiť zle, ale nie je to najoptimálnejšie palivo pre telo.

Tráviace problémy

Nedávna štúdia objavila fakt, že príjem celozrnných obilnín je hlavným faktorom v tom koľko vlákniny získate! Táto štúdia zistila, že 92% dospelých Američanov nekonzumuje dostatok obilnín. Vláknina je nestráviteľná časť rastlín, obilnín. Pomáha nám nielen stabilizovať hladinu cukru v krvi, znížiť riziko obezity a chronických chorôb, ale pomáha nám aj s pravidelným vyprázdňovaním.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 23. marca 2022

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.