Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Čo sa stane, keď zjete vajíčka každý deň? Budete prekvapení, čo pre vaše telo urobia

reklama:
vajíčko
vajíčkowww.gettyimages.com

Vaječné žĺtky sú zlé – to je mýtus, ktorý opakuje mnoho ľudí. Hovorilo sa že zvyšuje hladiny cholesterolu, čo vedie k zlému zdravotnému stavu. Ako je to teraz? Pravdou je, že vajcia sú nielen skladiskom chudých bielkovín, ale aj omega-3 mastných kyselín, ktoré sú zdravé pre srdce. Obsahujú tiež rad ďalších dôležitých živín.

Žĺtok jedného veľkého vajca má v sebe asi 186 miligramov cholesterolu. Z tohto dôvodu stará škola hovorila, že sa im musíte vyhnúť a prípadne jesť len bielkoviny. Dnešná doba je iná a špecialisti vás vyzývajú, aby ste jedli celé vajcia. Po prvé, skutočným rizikom pre vaše srdce sú nasýtené mastné kyseliny a trans -tuky. Majú negatívny vplyv na hladinu cholesterolu v krvi.

Vaječný cholesterol využíva telo k produkcii testosterónu, ktorý spôsobuje viac energie a budovanie svalov. A štúdia zistila že žĺtok znižuje zlý cholesterol.  Je tiež dôležité, v akej forme jeme vajcia.Ak ich smažíme na tuku so slaninou, môžeme si byť istí, že pre seba robíme zlú službu. Ak ich však pripravíme zdravo (natvrdo alebo na mäkko), malo by byť všetko v poriadku. Tým, že jeme vajcia každý deň, môžeme vidieť nasledujúce prínosy pre zdravie.

1. Už nebudete cítiť hlad

Po zjedení vajíčka sa cítime nasýtení. Je to preto, že obsahuje veľa bielkovín a živín. Je teda dobré zjesť vajcia na raňajky.

2. Pomôže, ak máte problémy so železom

Bolesti hlavy a únava sú príznakmi nedostatku železa. Žĺtok je bohatý na železo, ktorý má veľmi dobrý vplyv na imunitný systém a metabolizmus. Naviac je nosičom kyslíka v krvi.

3. Zlepšuje kvalitu stravy

Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí nejedia vajíčka, môžu mať problémy s nedostatkom vitamínu A, E a B12. Na druhej strane tí, ktorí ich jedia pravidelne, získajú 10 – 20% kyseliny listovej a 20 – 30% vitamínov A, E a B12.

4. Nezvyšujú krvný tlak

Mnoho štúdií ukázalo, že neexistuje žiadna súvislosť medzi konzumáciou vajec a srdcovými chorobami. Práve nasýtené  trans -tuky, ktoré nájdeme napríklad vo vyprážaných jedlách, sú zodpovedné za problémy s krvným obehom.

5. Pomôžu vám schudnúť

Vďaka vysokému obsahu bielkovín sú vajcia veľmi sýte. Pomáhajú tiež budovať svaly.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 2. októbra 2021

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.