Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Čo jesť pre zlepšenie akné?

reklama:

Vyskúšajte tieto potraviny a živiny, ktoré môžu pomôcť udržať vašu pleť čistú a bez akné.

Akné
www.gettyimages.com

Sú to napríklad tieto potraviny:

  • Omega-3 mastné kyseliny: omega-3 sú protizápalové a ich pravidelná konzumácia je spojená so zníženým rizikom vzniku akné.
  • Probiotiká: probiotiká podporujú zdravé črevo a vyvážený mikrobiom, čo je spojené so zníženým zápalom a nižším rizikom rozvoja akné.
  • Zelený čaj: Zelený čaj obsahuje polyfenoly , ktoré sú spojené so znížením zápalu a zníženou tvorbou mazu. Bolo zistené, že extrakty zo zeleného čaju znižujú závažnosť akné aj pri aplikácii na pokožku.
  • Kurkuma:  obsahuje silný protizápalový polyfenol kurkumín , ktorý môže pomôcť regulovať hladinu cukru v krvi, zlepšiť citlivosť na inzulín a inhibovať rast baktérií spôsobujúcich akné.
  • Vitamíny A, D, E a zinok: Tieto živiny hrajú kľúčovú úlohu v zdraví kože a imunitného systému a môžu pomôcť predchádzať akné.
  • Paleolitická strava: Paleo strava je bohatá na chudé mäso, ovocie, zeleninu a orechy a má nízky obsah pečiva, mlieka a strukovín. Bola spojená s nižšou hladinou krvného cukru a inzulínu.
  • Stredomorská strava: Stredomorská strava je bohatá na ovocie, zeleninu, celozrnné výrobky, strukoviny, ryby a olivový olej a má nízky obsah mliečnych a nasýtených tukov. Bola tiež spojená so znížením závažnosti akné.
reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 4. júna 2020

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.