Prečo nepočúvať sťažnosti
Jednoducho preto, že ten, kto sa neustále sťažuje, vo svojom živote nič nezmení. Je to síce jeho pohľad na svet, a Vy túto osobu môžete ochotne počúvať, ale ako mu pomôžete? Nijako. Nepotrebuje pomoc, rada si sťažuje, ale rozhovor bez účelu nemá zmysel. Niekedy sa niekto sťažuje podvedome, niekedy zámerne, aby odstránil pocit viny za svoje zlyhanie.
Najväčších negatívnym vplyvom na človeka majú jeho vlastné zlé myšlienky. Nikdy nevyriešite problém, ak sa budete stále ľan sťažovať, pretože ho nechcete riešiť. Všetko, čo Vaša duša chce, je nájsť oslobodenie od zodpovednosti za svoj vlastný osud. To je, ale nemožné.
Čo sa stane s nami, keď neustále počúvame sťažnosti
Našu energiu strácame úplne zbytočne. Chceme pomôcť, ale riešenie problému nepridá len tak. Skúšame premýšľať znova a znova nad výsledkom čo vedie iba k totálnemu vyčerpaniu.
Čo môžem urobiť, aby sme sa nestali vŕbami večne sťažujúcich sa ľudí
Udržujte bezpečnú vzdialenosť: Na začiatku sa možno dotyčný urazí. Ak by všetci prestali počúvať jeho nekonečné táranie o márnosti bytí, musel by konečne vyriešiť svoje problémy, Namiesto toho, aby o nich len neustále hovoril.
Pokúste sa vysvetliť sťažujúcemu, že on jediný je zodpovedný za jeho vlastné problémy. Dobre, možno ste si ho vypočuli, ale nestrácajte zbytočne čas vysvetľovaním toho, že určite existuje vonkajší problém, ktorým spôsobil všetky jeho problémy.
Neukazujte Slabosť:
Sťažovatelia sú dobrými manipulátormi, preto im nikdy neukazujte svoju slabosť a ochotu diskutovať s ním nad jeho obľúbenou témou, pri ktorej si môže sťažovať.
Nastavte si hranice:
Požiadajte ho, aby rešpektoval Vaše právo na osobný priestor a tiež výber témy rozhovoru nechajte na Vás. Na rovinu povedzte že, že nechcete celý čas diskutovať o „tragédiách a problémoch“.