Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Chudnutie – ide to aj s deťmi!

Sports mother is engaged in fitness and yoga with baby at home
Foto: dreamstime.com

BRATISLAVA 2. augusta (DobréRadyaNápady.sk) – Niektoré ženy majú to šťastie, že sa po pôrode ich postava zásadne nezmení a rýchlo sú späť vo forme. Iné sa popôrodných kíl nevedia zbaviť ani po troch rokoch doma s dieťaťom. Veľa závisí od kondície a spôsobu života mamičky pred tehotenstvom, ale samozrejme aj od iných faktorov ako sú vek, genetika a pod. Aj keď sa to popri materských povinnostiach nezdá, veľkou príležitosťou k chudnutiu je práve čas na rodičovskej dovolenke.

Dieťatko – výborná šanca na zlepšenie stravovacích návykov

S pribúdajúcim vekom do jedálnička dieťaťa zaraďujete stále nové potraviny, na ktorých pôvode a kvalite vám určite záleží. Doprajte z nich aj sebe a uvarte o porciu jedla viac. Nezabudnite, že na rast svalov je dôležitý pravidelný prísun bielkovín. Okrem strukovín sa nachádzajú v rybách, mäse, vajíčkach, mlieku, tvarohu a orechoch. Ani tukov sa netreba báť, v malom množstve uprednostňujte zdravé za studena lisované bio oleje rastlinného pôvodu. A čo cukry? Ideálne, ak ostanete len pri tých z ovocia.

Doplnky stravy – áno či nie?

Na internete pri výraze „ako schudnut“ nájdete mnoho zaručených výživových doplnkov, ktoré by mali prispieť k vysnívanej postave. Ak chcete vyskúšať túto cestu, potom si vyberajte osvedčené prírodné produkty, ktoré telu neškodia a môžu mu len a len pomôcť. Nemusíte sa vzdať ani obľúbených chutí – čokoládovej, jahodovej, kapučínovej či vanilkovej. Ale ak dojčíte, je lepšie na uvedený spôsob chudnutia dočasne zabudnúť, prípadne sa aspoň poradiť s lekárom. Určite by doplnky výživy nemali nahradiť bežnú stravu, radšej si ju upravte tak, aby vyhovovala vám i vášmu dieťatku.

Dreamstime_xl_131203380.jpg
Foto: dreamstime.com

A čo pohyb?

Možno sa nedostanete pravidelne na bicykel alebo do fitness štúdia, ale ten pri deťoch určite máte. Dokonca sa dá udržiavať fit a chudnúť aj cieľavedome. K aeróbnym cvičeniam možno zaradiť rýchlu chôdzu, prípadne beh popri tlačení kočíka. A takisto poskakovanie na fitlopte, či už s drobcom na rukách alebo bez neho. Ale ak do cvičenia zapojíte aj vašu ratolesť, radosť z pohybu je dvojnásobná. Dieťatko vám tiež môže poslúžiť ako výborné cvičiace náradie pri posilňovaní svalov rúk, nôh a v podstate celého tela. Stačí si nájsť vhodné cviky, pričom na zvyšovanie záťaže si zvykáte postupne.

Ak už má drobec vek na odrážadlo a zvláda ho ľavou zadnou, možnosti sa vám opäť rozšíria. Nemusíte čakať, kým sa naučí bicyklovať, vy ho aj tak môžete pokojne sprevádzať na bicykli, kolieskových korčuliach alebo na kolobežke. Hlavne si zvoľte bezpečnú trasu s menšou premávkou a nepodceňte bezpečnostné prvky ako sú reflexné pásiky, prilba, chrániče na kolená a pod. Zo spomínaných vozidiel je snáď najviac u mamičiek obľúbená kolobežka. A to práve pre jej praktickosť, že sa dá sa z nej pohotovo zostúpiť, a ak terén nedovoľuje pokračovať v jazde, ľahko sa prenáša. Okrem mnohých výhod kolobežky spomenieme ešte jednu – precvičuje najviac problémové časti tela – stehná, zadok a pás. Pri kolobežkovaní spálite za rovnakých podmienok viac kalórií ako napr. na bicykli, pre rovnomerný účinok je však dôležité v pravidelných intervaloch striedať nohy. Po výlete na kolesách budete spokojná vy i vaše dieťa, ktoré sa na odrážadle snáď unaví tiež.

Inzercia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 2. augusta 2019
K téme , ,

Odporúčané články

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.