Barista odhalil, čo by ste nikdy nemali robiť pri objednávaní kávy. Tieto veci ho naozaj rozčuľujú

Zdieľať
barista
barista Foto: www.freepik.com

Slováci sa niekedy v kaviarňach či reštauráciách správajú menej zdvorilo. Aj keď už našťastie nie je bežné, že by niekto pískal alebo lúskal na čašníkov, k dokonalému správaniu máme ešte ďaleko. Prepitné sa pomaly stáva normou, no stále máme priestor na zlepšenie. Dnes sa pozrieme na to, čomu by ste sa pri objednávaní kávy mali vyhnúť.

Odložte mobil

Je samozrejmé, že dnes žijeme vo svete, kde sú mobily neodmysliteľnou súčasťou každodenného života. Avšak, pri objednávaní kávy by ste mali venovať pozornosť momentu, namiesto toho, aby ste boli zahĺbení do telefónu. A to platí aj vtedy, keď vám už káva bude pripravená.

Franco Amitrano, skúsený kaviarnik z Sydney, ktorý pracuje s kávou viac ako dve desaťročia, má bohaté skúsenosti s najrôznejšími typmi zákazníkov. Keď sa ho spýtali, čo ho najviac rozčuľuje, odpovedal s úsmevom: „Mám veľa trpezlivosti a všetkých svojich zákazníkov si vážim. Ale čo mi niekedy vie zaliezť pod kožu, je, keď majú ľudia slúchadlá v ušiach a nevnímajú, že volám, že ich káva je hotová.“

Je to jednoducho nezdvorilé. Nič viac, nič menej.

káva
káva Foto: www.freepik.com

Neočakávajte, že barista bude vedieť všetko

Keď si dávate kávu, snažte sa byť čo najpresnejší v tom, čo si želáte. Nenechávajte na baristovi, aby musel doplňovať detaily vašej objednávky. Ak ste milovníci špecifických druhov kávy, mali by ste sa pripraviť na to, že nie každý barista bude expert na každý možný typ a spôsob prípravy. Ak chcete niečo, čo nie je v ponuke, buďte trpezliví a milí.

Nemajte prehnané požiadavky

Hoci obsluha v kaviarni vám rada pripraví kávu presne podľa vašich predstáv, je dobré si uvedomiť, že všetko má svoje medze. Ak si objednáte kávu s piatimi prídavkami a vynecháte tri pôvodné ingrediencie, nečakajte, že sa stanete ich obľúbeným zákazníkom.

Nemeškajte pri výbere

Ak neviete, čo si chcete objednať, je lepšie nechať ľudí za sebou, aby si mohli objednať skôr, než si to rozmyslíte. Zatiaľ, čo vy premýšľate, obsluha môže vybaviť ďalších zákazníkov, čo všetkým ušetrí čas.

Zachovajte si slušnosť

Chápeme, že káva je pre mnohých z nás nevyhnutnosťou, najmä v náročných dňoch. Avšak barista za váš deň nemôže, preto by ste sa mali vyhnúť tomu, aby ste na neho prenášali svoju frustráciu. Rovnako by ste mali zostať pokojní, aj keď sa kaviareň dopustí chyby. Sme predsa všetci len ľudia a také veci sa stávajú.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom

Odporúčané