Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Banány môžu vyriešiť 6 zdravotných problémov efektívnejšie ako tablety

reklama:
banán
banánwww.gettyimages.com

Môžu nám poskytnúť veľa energie aj dobrú dávku vitamínov a minerálov.  Je to skvelé jedlo, ktoré je veľmi prospešné pre naše telo.

Zistite, aké sú výhody jedenia  banánov a ako môžu byť účinnejšie ako užívanie liekov!

1. Vysoký krvný tlak

Nedostatok draslíka a nadmerný príjem sodíka môžu mať závažné nežiaduce účinky, najmä na hladinu krvného tlaku. Banány sú bohaté na draslík. Ak ich skonzumujete ráno, môžete si po celý deň udržiavať normálnu hladinu krvného tlaku. Pomáhajú tiež udržiavať normovanú funkciu srdca.

2. Depresia a zlá nálada

Môžu tiež pomôcť s depresiou kvôli prítomnosti tryptofánu. Je to on, kto stimuluje sekréciu hormónu šťastia zvaného serotonín. Všetko, čo musíte urobiť, aby ste si v priebehu niekoľkých minút zlepšili náladu, je zjesť banán. Po užití sa budete cítiť spokojnejší.

3 Znižujú stres

Stres môže znížiť hladinu draslíka, čo môže mať negatívny vplyv na váš metabolizmus. Draslík sa podieľa na urýchlenie procesov trávenia a tiež reguluje rovnováhu tekutín v tele a zlepšuje fungovanie srdca. Preto, aby ste vylúčili negatívne účinky stresu na telo, zjedzte pár banánov.

4. Trávenie

Toto ovocie má vysoký obsah vlákniny a pektínu, látky, ktoré podporujú detoxikáciu a zlepšuje trávenie. Znižujú tiež opuchy a znižujú riziko zápchy a hnačky. Môžu tiež zabrániť nepríjemnému páleniu záhy.

5. Predmenštruačný syndróm

Pretože obsahujú veľa vitamínu B6, sú veľmi užitočné pre predmenštruačný syndróm. Vitamín B znižuje bolesti brucha a zlepšuje náladu.

6. Lieči vredy

Banány  vám pomôžu vyhnúť sa žalúdočným vredom, gastritíde a pálenia záhy. Toto ovocie môže svojimi zložkami vytvárať prirodzenú obranu v žalúdku, ktorá nás chráni pred kyselinou chlorovodíkovou.

Môžete ho kombinovať s inými zdravými potravinami. Odporúčajú sa najmä ľanové, sezamové, chia a kakaové semienka.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 3. júna 2021

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.