Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako vyriešiť bolesti a kŕče v lýtkach? Pomôže doplnenie minerálov aj vhodný pitný režim

reklama:
kŕč v lýtku
kŕč v lýtkuwww.gettyimages.com

Nepríjemné bolesti v lýtkach, ktoré dotyčného v noci zobudia a nemôže spať ďalej. Niekedy dochádza k bolestiam len v lýtku, inokedy postihne kŕč chodidlo alebo celú nohu. Vážne narušenie noci poukazuje na možné zdravotné ťažkosti alebo nedostatok minerálov, ale môže mať aj zdravotné príčiny. Aké sú najčastejšie dôvody pre nočné kŕče v nohách?

1. Nedostatok minerálov v tele

Nočné kŕče v nohách môžu byť desivé, ale najbežnejšou príčinou je nedostatok minerálov v tele, predovšetkým horčíka, draslíka a vápnika alebo ich nerovnováha. Okrem minerálnych doplnkov pomáha zmena jedálnička s pridaním celozrnných a mliečnych výrobkov. Ďalej sú vhodné morské ryby, ktoré obsahujú aj ďalšie zdraviu prospešné látky. Pre dobré vstrebávanie vápnika je potrebný aj vitamín D, ktorý je možné doplniť pobytom na slnku a pri prechádzkach na čerstvom vzduchu. Draslík naopak doplní desiata v podobe misky marhúľ, fíg alebo mrkvy.

2. Nedostatočný pitný režim a únava

Ďalším častým dôvodom, prečo sa objavujú kŕče v dolných končatinách je dehydratácia. Práve tá býva skrytá za kŕčmi u seniorov, ktorí nemajú dostatočný pitný režim, ale nielen oni. Tiež stredná generácia trpí na smäd, pritom stačí mať neustále na stole postavený pohár s čistou vodou s citrónom. Denne je vhodné vypiť 2-2,5 litra čistej vody alebo bylinkových čajov. Nie sú vhodné kofeínové nápoje, sladké sýtené malinovky alebo alkoholické nápoje a koktaily.

3. Cukrovka, nadváha alebo iné zdravotné ťažkosti

Kŕče v nohách môžu postihovať aj ľudí, ktorí trpia diabetom alebo už priamo cukrovkou 2. typu bez toho, aby o tom mali tušenie. Problémy mávajú aj jedinci s nadváhou alebo trpiaci inými zdravotnými ťažkosťami. Na elimináciu kŕčov v nohách je dôležitý zdravý jedálniček s vyváženým pomerom tukov, bielkovín, sacharidov a s dostatkom vlákniny. Okrem toho sa odporúča pravidelný pohyb v podobe chôdze, plávania alebo jazdy na bicykli, a strečing pre uvoľnenie stuhnutých svalov a šliach ráno po prebudení a večer pred spaním.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 13. januára 2022

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.