Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako prekonať závislosť na cukre.

reklama:
cukor
gettyimages.com

Vlastne to nie je žiadna drastická diéta. Ide len o to, upraviť svoje návyky a životný štýl. Pomaly, zľahka. Po čase zistíte, že vám čokoládové tyčinky alebo croissanty vlastne vôbec nechýbajú. Vydajte sa na cestu k svojmu zdravšiemu ja .Nie ste sami, zriecť sa totiž cukroviniek a sladkého vyžaduje nielen veľké odhodlanie, ale aj patričnú prípravu.

Pár najdôležitejších bodov, ktoré vám pomôžu zbaviť sa závislosti na sladkostiach:

1. Upratovanie špajze a chladničky: Keď doma nebude nič sladkého, jednoducho nebudete mať čo maškrtiť. Venujte cukrovinky, ktoré v špajze ešte máte, deťom zo susedstva. Alebo ich jednoducho nemilosrdne vyhoďte.

2. Nedopustite, aby vám klesal cukor v krvi: Cukor vám klesne spravidla potom, čo skonzumujete tzv. rýchle cukry. Patria medzi ne sladkosti, biele pečivo, cestoviny z bielej múky, čokoláda. Krátko potom čo si na nich pochutnáte, dostanete ešte väčšiu chuť na sladké. Sprevádza ju tiež únava a podráždenosť. Riešením je zamerať sa v jedálničku na dostatok celozrnných potravín, tmavú ryžu  alebo ovsené vločky. Dbajte tiež na kvalitné bielkoviny a dostatok zeleniny. Tá by mala byť súčasťou každého jedla.

3. Nájdite vhodnú alternatívu: Miesto zmrzliny si dajte orechy či hrsť sušeného ovocia. Aj tak si ale strážte kalorickú hodnotu týchto potravín.

cukor
gettyimages.com

4. Zabudnite na sladké limonády i  verzii „light“: Práve sladké nápoje s označením „bez cukru“ v sebe obsahujú sladidlá, ktorá zrovna vášmu telu neprospievajú. Spomaľujú totiž trávenie.

5. Plánujte si, čo budete jesť: Nemali by ste sa dostať do fázy obrovského hladu. Potom totiž budete chcieť zjesť úplne všetko mastné, tučné, sladké. Ideálne je niečo zjesť každé tri hodiny. Nezabúdajte na zdravé desiate, stačí napríklad len proteínová tyčinka alebo kus zeleniny.

6. Nemusíte sa zriekať sladkého úplne: Doprajte si sladkosti, ale skôr ráno či dopoludnia a radšej voľte zdravé varianty.

cukor
gettyimages.com

7. Doprajte si pravidelný spánok: Výskumy ukazujú, že čím horší je náš spánok, tým menej zdravo potom jeme. Potrebujeme doplniť energiu, miera sebaovládania klesá.

8. Jedzte veľa zeleniny: Obsahuje totiž dostatok vlákniny, čím prospeje vášmu telu a bude sa vám lepšie vzdorovať chuti na sladké.

9. Namiesto televízie sa bežte prejsť: Chuť na sladkosti mávame koľkokrát len preto, že sa nudíme. Je pohodlné dať si sušienku a sadnúť si k seriálu. Skúste to ale zlomiť. Bežte sa napríklad pred spaním na chvíľku prejsť. Vášmu telu to prospeje po všetkých stránkach.

10.  Počítajte s tým, že budete mať chuť na čokoládu, cukríky, torty. Je to prirodzené a cukor skutočne vyvoláva pocit závislosti. Keď budete mať po vreckách oriešky a vrecúško so sušeným ovocím, nestane sa pohroma.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 10. októbra 2019

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.