Nakupovanie oblečenia na internete je pre mnohých ešte stále citlivou záležitosťou. Neraz je spojené s obavou o výber správnej veľkosti či vrátenie tovaru. Pozreli sme sa na 5 najväčších chýb pri nákupe oblečenia online. Poradila nám Mária Padová z e-shopu factcool.sk.
1. Premrštená cena za doručovanie
Cena za doručovanie býva častým skrytým poplatkom, ktorý môže vašu objednávku výrazne predražiť. Ak si totiž na internete objednáte tričko, spodnú bielizeň či ponožky za pár eur, doprava za tovar sa môže niekedy vyšplhať až do výšky 50 % ceny tovaru. Vyberajte si preto e-shopy, ktoré ponúkajú doručovanie tovaru zadarmo. Okrem výhodnej ceny za oblečenie vás nečakajú žiadne skryté poplatky.
2. Tovar nie je na sklade
Táto rada platí nielen pri nákupe oblečenia, ale pri akomkoľvek nákupe cez internet. Ak sa vám nejaký kúsok páči, vždy si všímajte, či je daný tovar dostupný skladom. Vyhnete sa sklamaniu, že na svoju objednávku budete čakať niekoľko dní. Dobrý e-shop má na sklade väčšinu svojich produktov v najpredávanejších veľkostiach. Máte tak istotu, že vaše oblečenie budete mať čo najrýchlejšie doma.
3. Zlý odhad veľkosti
Jedna z najväčších chýb pri nákupe oblečenia. Nikdy netipujte svoju veľkosť! Poctivo sa doma odmerajte a podľa dostupných tabuliek na stránke e-shopu si vyberte príslušnú veľkosť. Nemá zmysel podvádzať či uberať si centimetre v páse alebo dĺžke. Vždy sa vám to nakoniec na reálnom oblečení vypomstí. Je dobré byť voči sebe úprimný. Ak sa vám hodí jedna veľkosť, nekupujte si inú. Veľkostné tabuľky vás navedú, aby vám nový kúsok vášho šatníka dokonale sadol.
4. Náročné vrátenie
Mnoho ľudí má zlé skúsenosti s nákupom oblečenia online práve pre komplikované možnosti vracania tovaru. Pamätajte si, že pri nákupe cez internet môžete tovar vrátiť automaticky bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní. Poctivé e-shopy majú tento termín ešte dlhší. Neraz sa stretnete aj s tým, že na vrátenie tovaru máte dokonca až 60 dní. Je však nutné si uvedomiť, že oblečenie sa môže vrátiť len nenosené a s originálnymi visačkami.
5. Výmena a vrátenie tovaru
Aj tu sa ukáže férovosť každého e-shopu. Vrátenie tovaru by malo byť pre zákazníka čo najjednoduchšie. Väčšina obchodov neponúka výmenu tovaru. Zväčša je to tak, že daný tovar môžete jednoducho poslať späť a predajca vám vráti cenu tovaru na účet. Ak potrebujete väčšiu alebo menšiu veľkosť, stačí si urobiť novú objednávku.
Informačný servis