Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

5 dôležitých faktov, ktoré by nás mali prinútiť piť mlieko pred spaním

reklama:
mlieko
mliekowww.gettyimages.com

Buď milujeme mlieko, alebo nie. Mlieko má tiež mnoho priaznivých fyziologických účinkov pri udržiavaní zdravia a prevencií chorôb. Je to nesmierne dôležité jedlo, pretože je vynikajúcim zdrojom živín, posilňuje imunitný systém a hrá hlavnú úlohu v prevencii kardiovaskulárnych ochorení, rakoviny hrubého čreva, hypertenzie, obezity, osteoporózy a zubného kazu. Je plný vápnika, horčíka a ďalších vitamínov, ktoré naše telo potrebuje. Je však dôležité vedieť, že ak konzumujete mlieko pred spaním, môžete dosiahnuť ešte pozitívnejšie účinky. Pomôže vám rýchlejšie zaspať, hlboko spať a môže vám dokonca pomôcť pri chudnutí. V skutočnosti je pohár mlieka pred spaním najjednoduchší spôsob, ako zlepšiť náš život.

Mlieko obsahuje zlúčeniny, ktoré môžu zlepšiť kvalitu spánku

Vedci urobili nespočetne veľa  štúdií u ľudí a zvierat, ktoré zistili, že pravidelná konzumácia mlieka zlepšuje kvalitu spánku. Mlieko obsahuje tryptofán a melatonín, ktoré podporujú rýchly spánok a kvalitný spánok. Tryptofán hrá dôležitú úlohu pri produkcii sérotonínu, ktorý zlepšuje náladu a pomáha pri relaxácii a pôsobí tiež ako predzvesť melatonínu. Melatonín reguluje a pripravuje rytmus na spánok. Znižuje tiež úzkosť a depresiu, ktoré by inak mohli spôsobiť depriváciu spánku a zmätenosť.

Mlieko je skvelým zdrojom bielkovín

Názory na to, kedy si dať posledné jedlo dňa, sa rozchádzajú. Niektorí ľudia tvrdia, že by nemali jesť po šiestej večer, zatiaľ čo iní tvrdia, že by sme nemali jesť žiadne jedlo dve hodiny pred spaním. Samozrejme, keď večeriame, veľa záleží na tom, v akej práci pracujeme a kedy sa z nášho pracoviska vrátime domov. Veríme teda, že to nie je možné presne definovať. Ak však jeme príliš skoro, môžeme mať problémy so spánkom v noci. Môžeme sa ľahko prebudiť, pretože máme hlad a naše žalúdky začínajú škrípať. Tomu všetkému môžeme zabrániť vypitím pohára mlieka pred spaním, pretože nápoj je extrémne výživný a bohatý na bielkoviny.

Psychologický aspekt konzumácie mlieka pred spaním

Konzumácia mlieka pred spaním vám môže pomôcť zaspať, pretože vám pomôže uvoľniť sa a pripraviť vás na fázu spánku. Existuje teória, že ak pijeme teplé mlieko pred spaním, vyvolá to z detstva dobré spomienky a jeho upokojujúci účinok nám pomôže rýchlo zaspať a mať kvalitný čas spánku.

Mlieko vám tiež môže pomôcť schudnúť

Mlieko vám tiež môže pomôcť schudnúť tým, že sa v noci neprebudíte a nezačnete jesť. Alebo nejeme nič iné po večeri  alebo tesne po večeri. A kilogramy navyše ľahko pôjdu preč. Mlieko je výživné a zdravé, takže sa nemusíme báť, že z neho priberieme.

Môžete zvýšiť svalovú hmotu

Výskum ukázal, že pravidelní konzumenti mlieka strácajú  viac tuku a zároveň získavajú viac svalovej hmoty navyše. Zvyšovaním príjmu mlieka to vedie k ešte lepším výsledkom. Mlieko obsahuje bielkoviny zvané kazeín a srvátku, ktoré môžu zvýšiť syntézu svalových bielkovín. Ak ste alergický na laktózu, nemali by ste sa vzdať ani priaznivých účinkov mlieka. Ak má niekto intoleranciu laktózy a nevie o nej, môžu sa objaviť príznaky ako nadúvanie, kŕče v bruchu a tvorba plynov. Aj v tomto prípade možno konzumovať mlieko a mliečne výrobky bez laktózy a uvedené výhody si môžete užiť rovnako ako ten, kto pije normálne mlieko.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 16. júna 2021

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.