Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

10 základných pravidiel pitného režimu.

reklama:
voda
gettyimages.com

Najvhodnejším zdrojom tekutín pre náš organizmus sú pramenitej vody s nízkou mineralizáciou.

  1. Denne by ste mali vypiť 2 až 3 litre tekutín.
  2.  Káva, čierny čaj a alkohol sa do pitného režimu nazapočitavajú, naopak organizmus dehydrujú.
  3.  Mlieko a kakao sú skôr jedlom než nápojom.
  4.  Nečakajte na pocit smädu – ten je poslednou výstrahou vášho tela.
  5.  Pri športovaní, pobyte v teplých miestnostiach (vykúrená kancelária, sauna) či v stresových situáciách pite viac.
  6.  Dbajte na pestré zloženie tekutín.
  7.  Ideálne pre správny pitný režim sú vody s mineralizáciou 150 až 400 miligramov na liter, nesladené čaje a šťavy.
  8.  Pite priebežne počas celého dňa a nie nárazovo. Prevažnú časť tekutín by ste mali skonzumovať do 14 hodín, len tak ich dokáže organizmus najlepšie spracovať. Ideálne je tiež začať deň s pohárom vody nalačno.
  9.  Nevhodné je piť tesne pred jedlom, počas neho a bezprostredne po dojedení.
  10.  Nepodceňujte význam minerálov, ktoré vo vyváženom pomere zohrávajú dôležitú úlohu pri metabolických procesoch v ľudskom organizme.
reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 9. októbra 2019

K téme

Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.