reklama:

Pár tipov pre kvalitný a pokojný spánok

reklama:

K rannému pocitu sviežosti a  energie pre ďalšie úspechy, je potrebné dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel.

1.Večera pred spaním ?

Odborníci sa nezhodnú na tom, aká by to mala byť večera – ľahká, alebo naopak hojná, ale skutočnosť že budete spať s prázdnym žalúdkom je oveľa horšia.

Treba hlavne povedať, že pred spaním sa neodporúča piť množstvo nápojov, ako je káva, silný čaj a pomarančový džús.

Tieto doporučujeme konzumovať v dopoludňajších hodinách .

Tak zvýšite svoju vitalitu.

Pred spaním sa odporúča vypiť niečo teplé. Navodí Vám to pokoj, teplo a relaxáciu. 

55091bd6dece6 ghk eating in bed xl.jpg

2. Urobte si prechádzku pred spaním

Veľmi pozitívne ovplyvní malá (10-15 minútová) prechádzka  pred spaním, pretože pri prechádzke na čerstvom vzduchu sa telo nasýti kyslíkom,ktorý je nevyhnutný pre zdravé spanie.

Snažte sa každý deň cvičiť alebo si doprajte aspoň rýchlejší pohyb po vonku .

3. Vetranie

Uistite sa, že spíte v dobre vetranom mieste.

Veľké množstvo kyslíka vám zaručí  silný a kvalitný spánok a dobré ráno .

Prispôsobte teplotu v spálni tak,

aby bola trochu nižšia ako v ostatných miestnostiach Vášho bytu .

20a9c24f1df3a63e20caa078925216e7.jpg

4. neberte si negatívne myšlienky do postele

V žiadnom prípade nepozerajte priamo pred spaním správy, s najväčšou pravdepodobnosťou budú preplnené  negatívnymi informáciami,

ktoré bránia rýchlo zaspať.

Pozrite si niečo relaxačné. Analyzovať nejaké pracovné veci alebo príliš riešiť svoje vzťahové problémy, to si nechajte na ráno. 

Ak máte tendenciu brať si problémy z celého dňa do postele, skúste ich spísať na papier, ktorý potom odložíte ďaleko od spálne.

5.Relax pred spaním

Prechod medzi bdením a časom spánku si uľahčíte relaxačnými aktivitami.

Kúpeľ, čítanie knihy alebo cvičenie relaxačných cvičení upokojujú telo aj myseľ.

Fyzicky a psychicky stresujúce činnosti pred spaním môžu spôsobiť, že sa začne vylučovať stresový hormón kortizol. 

6.Najzdravší je spánok pred polnocou

V prvej polovici noci totiž telo zrelaxuje najlepšie a načerpá najviac energie.

reklama:
reklama:
reklama:
reklama:

Odporúčané články

Zdroj: Facebook

Čo si o tom myslíte?